28-07-2017
 

Reivindicamos la retirada de las líneas de alta tensión

Asamblea de vecinos afectados

Desde los año 90 el barrio de Can Fatjó está reivindicando la retirada de las líneas de alta tensión. En 2006 se firmó un convenio entre el Ayuntamiento, la Generalitat y Red Eléctrica de España para su retirada. Llegó la crisis y fue la excusa perfecta para que nadie hiciera nada, dijeron que no había dinero.

El año pasado, por estas fechas, la Generalitat intentó dejar sin efecto el convenio que firmó en 2006. Un convenio que fue consensuado con todas las fuerzas políticas que había en aquel entonces. El Ayuntamiento, afortunadamente, no consintió que la Generalitat, unilateralmente, lo eliminara.

El pasado mes de febrero se llevó al Parlamento de Cataluña, en una comisión, la ratificación del convenio que en su día se firmó. Los únicos que votaron en contra del cumplimiento del convenio fueron Junts pel Sí (ERC y la antigua Convergencia), está claro que ninguno de esos políticos vive cerca de una línea de alta tensión.

El pasado jueves 20 de julio ERC tenía convocada la Comisión de Energía para revocar el convenio firmado. Resulta que después de presionar a diferentes partidos políticos y visto que no iban a conseguir que saliera adelante la eliminación del convenio, la desconvocaron.

Los vecinos volvemos a reivindicar a Junts pel Sí, o sea al equipo de gobierno de la Generalitat, compuesto por Esquerra y el Partit Demócrata (la antigua Convergencia), que cumplan con lo firmado y nos retiren las líneas de alta tensión que tan nocivas son para la salud.

Estamos hartos de tantas mentiras, de que nos tomen el pelo. A estos gobernantes de Junts pel Sí la salud de los vecinos de Can Fatjó y San Jordi Parc les importa más bien poco, o eso dan a entender con sus actos.

Rubí es la ciudad de Cataluña por la cual cruzan más líneas de alta tensión de toda Cataluña!!! Nos tienen como ciudadanos de tercera y a la vista está que no nos hacen ni puñetero caso. Por eso estamos hoy aquí para decir que no nos vamos a conformar y que lucharemos para que cumplan con lo firmado que no es otra cosa que la retirada de las líneas.

Queremos proponer a la asamblea que una medida a tomar sea la de poner pancartas en los balcones, ventanas o donde sean visibles, escenificando nuestra protesta, y en septiembre volveríamos con una recogida de firmas a nivel de todo Rubí y así hacerles ver a nuestros gobernantes que lo que se firma hay que cumplirlo y no podemos permitir lo contrario.

Asamblea de vecinos que reclama la retirada de las líneas de alta tensión

 
3 comentaris
 

Comentaris

09-08-2017
14:08
 
Manel

El Barri dels Avets també estat dins de la plataforma, ara veig k no surt el nom per enlloc. La pregunta és, ha estat informada de les assemblees? i de les diferents accions k teniu previstes?
Ja em direu quelcom
Gràcies 52

 
30-07-2017
14:01
 
Politics de tres al cuarto, amb memoria selectiva

NO cal dir res més

 
29-07-2017
00:48
 
Pesoj

Per la seva informació el conveni es va signar l'any 2006 en temps del Tripartit i aquest no el va pressupostar. Va quedar sense efecte per part del Tripartit i el propi ajuntament.
El Tripartit estava format per PSC, ERC i ICV. Pregunteu a aquests partits que van governar fins els 2010 perquè no ho tirar endavant.
CDC no formava part del Tripartit.
No carreguem els neulers a qui no correspon..

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

27-11-2017

 

Una zona verda de Can Fatjó es repobla amb 150 arbres i arbustos nous

Un bon nombre de famílies han assistit aquest diumenge a la 17a plantada del Dia de l'Arb(…)

Esports

21-11-2017

 

L'Olímpic de Can Fatjó llança una campanya a favor del respecte en l'esport

El Club Esportiu Olímpic de Can Fatjó ha llançat una campanya a les xarxes socials que (…)

Política

14-09-2017

 

ICV demana que s'inverteixin 2 milions d’euros en polítiques d’habitatge l'any 2018

Iniciativa per Catalunya Verds (ICV) ja ha començat a pensar en els comptes del pròxim 2(…)

Societat

28-07-2017

 

La mobilització pel soterrament de les línies d'alta tensió es farà més visible amb una manifestació i pancartes als balcons

Un nombrós grup de veïns de Can Fatjó i Sant Jordi Parc s'han reunit aquest dijous al v(…)
 
 

Eleccions 21-D

Tota la informació sobre els comicis al Parlament de Catalunya 2017

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!