Rubí vol que el 2027 el 5% dels desplaçaments siguin en bicicleta o patinet

L'Ajuntament presenta un pla per promocionar i regular la mobilitat sostenible i augmentar la xarxa ciclable de la ciutat

Un home circula amb patinet elèctic pel centre de Rubí.
Un home circula amb patinet elèctic pel centre de Rubí. | Roger Navarro
M.S.
21 d'octubre del 2021
Actualitzat a les 12:20h

Establir les bases per impulsar els desplaçaments en bicicleta i vehicles de mobilitat personal (VMP) com a models de mobilitat quotidiana a Rubí. És l'objectiu del pla director que l'alcaldessa, Ana María Martínez i el regidor de Mobilitat, Rafael Güeto, van presentar aquest dimecres. El document duu el nom de Pla director de la bicicleta i dels vehicles de mobilitat personal (VMP) 2021-2027.

Tot i que l'ús de les bicicletes i dels VMP s'ha intensificat en els últims anys, la intenció de l'Ajuntament rau a aconseguir que el 2027, el 5% dels més de 260.000 desplaçaments diaris que hi ha a la ciutat es produeixin o amb bicicleta o amb patinet elèctric. Actualment, el percentatge de desplaçaments en bicicleta es xifra en un 0,6%.

En aquest context, l'alcaldessa apunta que fomentar aquest tipus de mobilitat farà que la ciutat sigui "més neta, més amable i més saludable". D'aquesta manera, evitant que la ciutadania agafi menys el cotxe, "milloraria la qualitat de vida" a la ciutat. Per aconseguir-ho, afegeix, "cal tenir més espais i quilòmetres ciclables".

Segons Ana María Martínez, la Covid-19 ha suposat un "abans i un després" en la mobilitat. Per això, recordant la vianalització provisional d'alguns carrers el 2020, l'Ajuntament vol ara reduir el trànsit de l'avinguda de l'Estatut afegint-hi un carril bici. El primer tram d'aquesta nova via es torbarà entre els carrers d'Aribau i el carrer de Galícia.

El ple director presentat recentment se centra en tres eixos: promocionar l'ús de la bicicleta i els VMP, gestionar la normativa per regular i facilitar-ne el seu ús, i millorar i incrementar la xarxa ciclable i millorar la intermodalitat amb el transport públic. Les 24 accions que inclou el projecte estan valorades amb uns vuit milions d'euros. S'executaria amb dues fases i es preveu que una part es pugui finançar amb fons europeus Next Generations.