L'
Instituto Opinometre ha fet un estudi, encarregat pel grup
Avanza, concessionari del servei de transport públic urbà de Rubí, per conèixer la satisfacció dels usuaris del
RubíBus, que ha obtingut
8,41 punts de valoració global. Es tracta d'una puntuació encara superior a la que va obtenir el 2020 (8,01), quan el bus urbà va ser el servei millor valorat de tots els serveis municipals.
Els dies 9 i 10 de novembre de 2021, durant les hores de servei de les línies d'autobusos, es van fer
enquestes a bord dels vehicles, demanant l'opinió als usuaris. La valoració més alta l'han fet els usuaris de la
Línia 4, amb 8,59 punts. Totes les línies, però, han obtingut valoracions superiors a les de l'any anterior.
L'estudi ha analitzat els aspectes de la
puntualitat (9,38 punts), la
neteja (9,20), l'
horari i la freqüència (9,20), la correspondència i facilitat de
transbord (8,61), la
validació dels bitllets (8,67), i l'
atenció al client, la
informació sobre el servei i l'
adquisició de bitllets (8,77 cadascun).
Pel que fa a l'
Índex de Satisfacció del Client (ISC), que mesura la relació entre la qualitat del servei esperat i la qualitat del servei rebut per part dels usuaris, ha estat de 8,08 punts, lleugerament superior als 8,03 punts. Aquest índex no ha parat de créixer des de l'any 2016.
6.850 usuaris, dels quals més de la meitat, diaris
El servei RubíBus compta amb uns 6.850 viatgers, dels quals més del 50% el fan servir
diàriament - almenys 5 vegades per setmana - i prop del 24%, algun dia a la setmana. La resta, el fan servir de manera puntual.
La línia que compta amb més viatgers és la L5: Can Rosés a l'Estació Rubí+D, amb
1.380 viatgers, seguida de la L1: El Pinar - Can Serrafossà (1.300), la L2: Can Vallhornat - El Pinar (1.250), la L3: Estació Rubí+D - Castellnou i L4: Estació Rubí+D - Can Rosés (170) i L6: Rubí Sud - La Bastida (150).
Pel que fa als motius per viatjar en autobús, els més freqüents són per
feina (20,22%),
oci (19,40%),
estudis (17,76%),
compres (17,449%) i
gestions (10,38%).
Sense notícies sobre la promesa de gratuïtat del bus urbà
Ja fa quatre anys que l'alcaldessa de Rubí,
Ana María Martínez, va anunciar que el bus urbà seria gratuït cap a l'any 2019 per a tota la ciutadania de Rubí. Un anunci que va generar força polèmica entre els grups municipals de l'oposició en aquell moment, tal com va recollir
RubiTV.cat.
Ara com ara, l'única cosa que se sap és que, al gener de 2020 - just abans de l'esclat de la pandèmia - l'Ajuntament tenia previst treballar la gratuïtat del bus urbà
mitjançant una ordenança, tal com va respondre en una pregunta al ple efectuada per l'
AUP. Al març del mateix any, l'Ajuntament va encarregar un "Anàlisi de la gratuïtat del transport públic urbà de Rubí" a l'empresa
Cinesi SL, una consultora de mobilitat i transport, tal com consta a la relació de
contractes menors i privats.
RubiTV.cat ha adreçat fins a tres peticions d'informació sobre aquesta qüestió, així com l'accés al document d'anàlisi, però mai ha obtingut cap resposta.