L'associació per la
Promoció del Transport Públic (PTP) ha qualificat de
"dia històric" la posada en marxa d'una
major freqüència de trens de la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). L'entitat ha trobat molt rellevant que en hores punta hi hagi combois cada cinc minuts, en direcció a Barcelona, des de Sabadell i Terrassa i 2,5 des de Sant Cugat.
La PTP ha assegurat que
"optimitza la capacitat de transport" i ha assenyalat que així "el sistema
s'explota com un metro". De fet, un concepte que ja
es va batejar així amb el perllongament de les línies S1, primer, i S2, després, a les dues capitals vallesanes. Curiosament, a Sabadell va coincidir quan l
'actual conseller de Territori, Juli Fernàndez, era alcalde del municipi.
L'entitat, però, ha lamentat que aquest augment de combois
no tingui continuïtat els caps de setmana, conservant un interval de pas de 10 minuts fins a Sant Cugat i de 20 fins a Sabadell i Terrassa. Per això, ha remarcat que "és una
assignatura pendent", ha demanat la PTP i ha proposat que l'interval passi a 7,5 i 15 minuts, respectivament.
També ha advertit que aquesta millora del serveu provoca que el
túnel de Vallvidrera, excavat fa més de 100 anys, "hagi arribat al
límit de la seva capacitat". "És molt difícil, amb la tecnologia actual, encabir més trens en el tram entre Plaça de Catalunya i Sant Cugat", ha recalcat. En aquest sentit, ha indicat "cal començar a pensar els següents passos" per poder donar resposta a un "més que probable" augment de la demanda i ha suggerit un
increment de l'oferta, igual que s'ha fet a FGC, de la
línia R4 de Rodalies, que també connecta la capital catalana i el Vallès Occidental.