L'INS La Serreta inaugura un mural emmarcat en el projecte #Desafiem l'assatjament LGTBIfòbic

Tres instituts de la ciutat han participat en el projecte impulsat per Rubí Jove amb l'objectiu de prevenir aquest tipus de bullying

El mural #Desafiem l'assetjament LGTBIfòbic de l'INS La Serreta
El mural #Desafiem l'assetjament LGTBIfòbic de l'INS La Serreta | Carla Serra
Redacció
13 de juny del 2019
L'INS La Serreta ha inaugurat aquest dijous al matí el mural Singularitat i diversitat que els alumnes de 1r, 3r d'ESO i 1r de Batxillerat artístic del centre han pintat en una de les parets del pati de l'institut. Aquesta iniciativa s'emmarca en el projecte #Desafiem l'assetjament LGTBIfòbic que impulsar Rubí Jove amb l'objectiu de prevenir aquest tipus de bullying i acceptar la diversitat sexual i de gènere. 

La pintura s'inspira en el llenguatge plàstic de Keith Haring, autor, entre d'altres, d'un mural al Raval de Barcelona s'obre la Sida. Amb l'objectiu d'harmonitzar la composició i conferir al mural una unitat estètica, s'han escollit figures més esquemàtiques, tipus pictograma, i una determinada gamma cromàtica. A més, l'alumnat de Batxillerat artístic també s'ha encarregat de dissenyar el logotip que apareix a les banderes i adhesius del projecte.

A banda de La Serreta, el projecte ​#Desafiem l'assetjament LGTBIfòbic també compta amb la participació de l'INS Torrent dels Alous, que han elaborat un Punt Rainbow on s'atendrà l'alumnat que ho necessiti dos cops per setmana i altres activitats lúdiques i divulgatives sobre el tema, i l'INS Duc de Montblanc, que també té previst elaborar un mural del projecte pròximament.

La iniciativa es va començar a treballar ara fa un any. Tant els docents com els joves escollits com a referents de cada centre van rebre formació sobre el tema juntament amb altres agents del municipi, com ara el col·lectiu Alan Món, el personal dels centres sanitaris o l'Aula Jove, entre d'altres. Després d'aquestes formacions prèvies, les persones referents van donar a conèixer el projecte a la resta d'alumnat i van començar a dissenyar les primeres accions a desenvolupar.