EDUCACIÓ

L'INS La Serreta inaugura un mural emmarcat en el projecte #Desafiem l'assatjament LGTBIfòbic

Tres instituts de la ciutat han participat en el projecte impulsat per Rubí Jove amb l'objectiu de prevenir aquest tipus de bullying

per Redacció, 13 de juny de 2019 a les 17:00 |
El mural #Desafiem l'assetjament LGTBIfòbic de l'INS La Serreta | Carla Serra
L'INS La Serreta ha inaugurat aquest dijous al matí el mural Singularitat i diversitat que els alumnes de 1r, 3r d'ESO i 1r de Batxillerat artístic del centre han pintat en una de les parets del pati de l'institut. Aquesta iniciativa s'emmarca en el projecte #Desafiem l'assetjament LGTBIfòbic que impulsar Rubí Jove amb l'objectiu de prevenir aquest tipus de bullying i acceptar la diversitat sexual i de gènere. 

La pintura s'inspira en el llenguatge plàstic de Keith Haring, autor, entre d'altres, d'un mural al Raval de Barcelona s'obre la Sida. Amb l'objectiu d'harmonitzar la composició i conferir al mural una unitat estètica, s'han escollit figures més esquemàtiques, tipus pictograma, i una determinada gamma cromàtica. A més, l'alumnat de Batxillerat artístic també s'ha encarregat de dissenyar el logotip que apareix a les banderes i adhesius del projecte.


A banda de La Serreta, el projecte ​#Desafiem l'assetjament LGTBIfòbic també compta amb la participació de l'INS Torrent dels Alous, que han elaborat un Punt Rainbow on s'atendrà l'alumnat que ho necessiti dos cops per setmana i altres activitats lúdiques i divulgatives sobre el tema, i l'INS Duc de Montblanc, que també té previst elaborar un mural del projecte pròximament.

La iniciativa es va començar a treballar ara fa un any. Tant els docents com els joves escollits com a referents de cada centre van rebre formació sobre el tema juntament amb altres agents del municipi, com ara el col·lectiu Alan Món, el personal dels centres sanitaris o l'Aula Jove, entre d'altres. Després d'aquestes formacions prèvies, les persones referents van donar a conèixer el projecte a la resta d'alumnat i van començar a dissenyar les primeres accions a desenvolupar. 
 

 

Participació