L'AUP presenta una cinquantena d'al·legacions al Pla de Mobilitat

Les mesures van encaminades a prioritzar la mobilitat a peu, en bicicleta o transport públic

L'AUP presenta una cinquantena d'al·legacions al Pla de Mobilitat
L'AUP presenta una cinquantena d'al·legacions al Pla de Mobilitat | Ajuntament de Rubí
Redacció
23 de juliol del 2019
L'Alternativa d'Unitat Popular ha presentat més de cinquanta al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que l'equip de govern va aprovar inicialment per Junta de Govern Local a finals del mes de maig. La formació alternativa havia demanat en diverses ocasions que el Pla s'aprovés al ple municipal.

Les principals al·legacions de l'AUP se centren en demanar un major pressupost total per desenvolupar el Pla, que només és de 4,4 milions d'euros, que suposen 58€ per ciutadà en sis anys. Aquesta xifra contrasta amb la que hi dediquen ciutats veïnes, com Terrassa, que hi destina 16 milions, 80€ per ciutadà.

L'Alternativa també demana incrementar el pressupost per millorar voreres, passant dels 850.000€ als 2,8 milions, ja que l'estat actual de moltes d'elles és deplorable. La formació ja ha fet propostes concretes de diversos carrers de la ciutat, com Sant Josep, Sant Gaietà, Floridablanca, Joan Fiveller o Cadmo.

L’AUP també demana crear zones pacificades més enllà del centre, per exemple a Ca n’Oriol, Can Fatjó, la Plana del Castell, la Plaça del Progrés, o la Plaça Esbart Dansaire, entre d’altres.

Respecte a les urbanitzacions, l'AUP critica que no hi hagi cap proposta concreta més enllà dels estudis de viabilitat que es proposen fer, i que s'obviïn les reivindicacions veïnals respecte a la millora del servei d'autobús.

Altres al·legacions tenen relació amb la reducció del trànsit al voltant dels entonrs escolars amb l'objectiu de fer-los més segurs i saludables, incrementar la freqüència de pas del servei d'autobús, incrementar els aparcaments segurs per a bicicletes, millorar la connexió de carrils bici amb ciutats veïnes; instal·lar escales mecàniques en zones amb molt de desnivell (per exemple per anar a Can Fatjó); pacificar tota la ciutat a 30km/h, amb algunes zones concretes a 20km/h; pacificar el trànsit al llarg de l’eix de la Riera; concretar una proposta per d’adequar tota l’Av. de l’Estatut en un via urbana de veritat, més pacificada i donant prioritat a la mobilitat a peu, bicicleta i transport públic; o celebrar la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible cada any amb activitats que promoguin el transport sostenible i saludable.

Una altra proposta de l’AUP és moure l’actual aparcament de l’Escardívol a la zona de la Plana del Castell per tal de recuperar l’Escardívol com a parc urbà (de fet, el POUM el té classificat com a zona verda), i així poder connectar aquest espai amb la Plana del Castell amb una passera, desenvolupament així un eix pacificat per a la mobilitat a peu i en bicicleta i recuperant un pulmó verd al centre.