Els ciutadans de Rubí valoren positivament els serveis municipals

Segons l'enquesta de satisfacció ciutadana, l'alcaldessa i l'equip de Govern aproven en la seva gestió

La Biblioteca Municipal, el servei millor valorat en l'enquesta
La Biblioteca Municipal, el servei millor valorat en l'enquesta | RubiTV.cat
Redacció
21 de gener del 2019
Actualitzat a les 15:56h
Divendres es va publicar l’enquesta de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat de Rubí de l’any 2018, una enquesta que es va dur a terme entre el 30 d’octubre i el 20 de novembre a càrrec de l’Instituto DYM. L’enquesta s’ha realitzat a 411 rubinencs de més de 16 anys i amb residència al municipi.

Els objectius d’informació específics d’aquesta enquesta han estat diverses; i entre elles, conèixer l’impacte de les polítiques públiques i la valoració de l’Ajuntament, i el coneixement i valoració de l’alcaldessa i l’equip de Govern.

La Biblioteca municipal, el servei municipal millor valorat pels rubinencs

La meitat dels entrevistats creu que Rubí està igual que fa un any, mentre que un 30% creu que ha millorat i el 20% restant, que ha empitjorat. Pel què fa a l’actuació de l’Ajuntament, un 42% considera que és correcta, mentre que un 26% creu que és bona o molt bona, i per contra un 25,3% creu que és dolenta o molt dolenta.

D’entre els serveis municipals que els enquestats han pogut valorar, la biblioteca municipal és el que més persones diuen conèixer i utilitzar (un 65,9%), essent el col·lectiu de joves d’entre 16 i 25 anys el que l’utilitzen més (81%) i els joves d’entre 26 i 35 anys els que el valoren millor (8,52). La biblioteca també és el servei que obté millor valoració en global (8,20).

En canvi, el servei que els rubinencs coneixen menys és la Torre Bassas: només un 17,3% dels enquestats coneixen i fan ús d’aquest servei, mentre que un 61,3% no el coneixen ni l’utilitzen. D’aquests gairebé dos terços, un 44,9% són joves d’entre 16 a 25 anys, que seria el públic a qui s’adrecen la majoria de les activitats que s’organitzen en aquest equipament. La valoració global, però, és d’un 7,56.

La majoria dels serveis que es valoren en aquesta enquesta obtenen una valoració d’entre 7 i 8 punts: les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (7,26), Rubí Forma (7,13) i la Font del Ferro (7,95) són serveis que els enquestats coneixen i utilitzen en diversos graus, essent la Font del Ferro el que menys s’utilitza (12,9%) i les OAC la que més (58,9%). La Policia Local obté una valoració global de 6,88; amb una valoració lleugerament superior per part de les dones (7,22) que dels homes (6,52).  

El servei que obté una valoració més baixa, tot i que aprova, són els Serveis Socials. Un 31,6% dels enquestats utilitza aquests serveis, mentre que un 26,3% el coneix, però no en fa ús. Aquestes persones donen una valoració global de 6,20 punts, essent els enquestats d’entre 46 i 55 anys els que atorguen la nota més baixa (5,44).

Per gèneres i franges d’edat, hi ha diferències de fins a deu punts percentuals en l’ús dels serveis socials: les franges que menys hi recorren són les persones d’entre 26 i 35 anys i les persones d’entre 66 i 75 anys (26,9% i 26,8% respectivament), mentre que les persones d’entre 46 i 55, entre 56 i 65 i de més de 76 anys els utilitzen entre un 34,2 i un 35,7%.

La Festa Major torna a ser l'activitat millor valorada
 

La Festa Major de Rubí, l'activitat millor valorada Foto: Localpres



L’enquesta també permet saber quins projectes o programes puntuals valoren més positivament els rubinencs. Com en altres anys, la millor puntuació, tant a nivell de coneixement com de valoració, se l’endú la Festa Major: un 95,4% la coneixen, i la puntuen amb un 7,71. En puntuació, la segueixen el festival Primavera Pop organitzat per Los 40 pricipales (7,35); la Fira de Nadal (7,01); Rubí Brilla (6,39), el mercadal dels dissabtes (6,82), i el programa Alcaldia als Barris (5,15).

Alcaldia als Barris s’endú una valoració menor a la resta dels programes, arribant a obtenir un suspès (4,95) entre els homes enquestats, així com entre les persones d’entre 36 i 55 anys.

La Fira de Nadal, després de la Festa Major, és l’activitat més coneguda entre la població (88,1%), seguida del mercadal dels dissabtes (85,9%), el Primavera Pop (76,9%), Alcaldia als Barris (41,8%) i Rubí Brilla (40,1%).

Els entrevistats aproven la gestió de l'alcaldessa i l'equip de Govern
 

Un 30,7% dels rubinencs coneix el nom de l'alcaldessa de Rubí Foto: Lali Puig (Ajuntament de Rubí)



Finalment, l’enquesta demanava als rubinencs si sabien dir el nom de l’alcaldessa de Rubí. Un 30,7% diuen el nom complet, mentre que un 24,6% la coneixen però no saben dir el nom. Un 36,3% diuen un altre nom, o donen mostres de que no la coneixen, essent les persones d’entre 26 i 35 anys les que menys la coneixen i les persones d’entre 66 i 75 anys, les que més.

La ciutadania de Rubí aprova la gestió d’Ana María Martínez i el seu Govern, amb un 5,98; mentre que un 33,6% dona una nota superior, entre el 7 i el 10, i un 15% la suspèn.