El Servei de Mediació de Rubí va atendre 149 casos nous el 2018

La majoria de casos atesos pel servei municipal són de conflictes veïnals

El Servei de Mediació Ciutadana està obert a tots els rubinencs
El Servei de Mediació Ciutadana està obert a tots els rubinencs | Localpres
Redacció
22 de gener del 2019
El Servei de Mediació Ciutadana de Rubí va obrir el 2018 un total de 149 casos nous. La majoria d'intervencions eren per qüestions de conflictes veïnals (117), amb un predomini dels problemes ocasionats per animals domèstics (23), seguits dels sorolls (19) i la gestió i supervisió de comunitats veïnals (17). A més, es va registrar un increment de les demandes de caràcter familiar, de les quals se'n van registrar 11 durant l'any passat.

Els casos atesos van arribar al servei per petició directa de les persones usuàries o bé derivats d'altres serveis municipals, com ara l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania, els Serveis Socials o Salut Pública. En total hi van participar 439 persones, de les quals 186 van ser homes i 253 dones, essent els casos amb dues parts implicades els més freqüents.

Un dels eixos importants de la tasca del Servei de Mediació Ciutadana és la prevenció de conflictes, un aspecte que es treballa cada cop més a través d'accions de formació i sensibilització. El 2018, es van dur a terme 51 activitats formatives a escoles i instituts, amb la participació de 1.338 alumnes, així com vuit accions més adreçades a agents col·laboradors del servei. A més, es van fer una vintena d'activitats de sensibilització amb 114 persones assistents de diferents col·lectius socials de la ciutat.