La Xarxa Rubí Empresa posa punt final a les trobades de 2019 amb una sessió sobre la transformació digital

A la trobada s'ha treballat a través de l'exemple pràctic de BJC del Grup Siemens i Rubí Social Centres Residencials, dues empreses rubinenques

Aquesta ha estat la darrera sessió de la Xarxa Rubí Empresa 2019
Aquesta ha estat la darrera sessió de la Xarxa Rubí Empresa 2019 | Ajuntament de Rubí
Redacció
15 de novembre del 2019
La Xarxa Rubí Empresa ha conclòs les trobades de l'any amb una última sessió sobre la digitalització com a eina per millorar la competitivitat empresarial. Durant aquest any, les diferents empreses que formen part d'aquesta xarxa han pogut assistir a 25 trobades grupals entre sessions, workshops, i visites a empreses i més de 1.000 hores de treball. Tot això s'ha traduït en 150 tutories individualitzades, 42 plans estratègics a mida i més de 65 eines per a la implementació de les diferents mesures a les empreses en àmbits com el model de negoci, el màrqueting i l'acció comercial, la comunicació interna i externa, la generació de recursos humans innovadors i la transformació digital.

En la darrera sessió, que ha tingut lloc aquest dimecres a la Masia Can Serra, s'ha treballat a través de l'exemple pràctic de dues companyies rubinenques de dos sectors econòmics molt diferents. Una d'elles és BJC del Grup Siemens que es dedica al disseny, fabricació, i comercialització de sèries de mecanismes. L'altre, Rubí Social Centres Residencials que gestiona les residències per a gent gran El Cel de Rubí i Conxita Valls.

Miguel Asensio, director Industrial de BJC, ha explicat que la digitalització permet aprofitar al màxim les capacitats de les tecnologies de la informació per servir al model de negoci i ha recalcat que la direcció de cada empresa ha d'assegurar entorns de flexibilitat i creativitat per tal que les tecnologies estiguin al servei dels objectius de la companyia.

Per la seva banda, Clàudia María García, responsable de la residència i centre de dia El Cel de Rubí ha tractat la transformació digital en el marc assistencial i ha presentat el model de digitalització que han implementat en els tràmits de l'empresa. 

Finalment, per tancar la sessió, s'ha constatat la bona acceptació del projecte per part de les empreses participants i l'evolució que aquestes han tingut cap a models de gestió amb més futur, millor posicionats, més flexibles i que generen iniciatives més fortes i amb més oportunitats.