La Campanya Contra el Quart Cinturó presentarà al·legacions al Pla de Mobilitat del Vallès

Critica la manca d'ambició del projecte

NacióSabadell
16 de desembre del 2019
Un acte de la plataforma, a l'any 2007
Un acte de la plataforma, a l'any 2007 | CCQC
La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha avançat que presentarà al·legacions al Pla de Mobilitat Específic del Vallès, que com ha determinat, està a punt d'aprovar-se inicialment, tal com ha anunciat "el Departament de Territori i Sostenibilitat". L'organització ha carregat contra la falta d'ambició del Pla.

En un comunicat, CCQC ha criticat que "busca fer content a tothom, però no afronta amb ambició els reptes ambientals i econòmics de la mobilitat en el territori vallesà". Cosa que fa que la proposta estigui "maquillada", alhora que ha indicat que els compromisos i propostes "de millora ferroviària que, ni per reiterades, esdevenen ja ben poc creïbles".

En relació al Pla de Mobilitat, ha remarcat que "algunes de les principals incerteses" segueixen vigents respecte a quan es va anunciar la seva redacció -el 2010-. Per això, ha subratllat que ha estat una "oportunitat perduda". En aquest sentit, ha apuntat que en el temps de redacció hi ha hagut nombrosos períodes d'interrupció "no justificada" i sense avenços. Ha precisat que des de la destitució del Govern per l'aplicació de l'article 155 i l'ingrés a presó del que era aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.

Ha assenyalat que la redacció ha estat marcat "per nombrosos temps morts, escàs debat tècnic en profunditat" i ha posat èmfasi que hi va haver "un punt d’inflexió" amb el canvi de Rull per Damià Calvet i del secretari de Mobilitat, de Ricard Font a Isidre Gavín. 

La CCQC, però, ha admès que el Pla ha millorat, entre altres coses, amb una "proposta ambiciosa" del transport públic i de la bicicleta, en contraposició per la construcció d'una via com la Ronda Nord. Per tot plegat ha exigit una reunió urgent amb la Generalitat.