16
de desembre
del
2019
La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha avançat que presentarà al·legacions al Pla de Mobilitat Específic del Vallès, que com ha determinat, està a punt d'aprovar-se inicialment, tal com ha anunciat "el Departament de Territori i Sostenibilitat". L'organització ha carregat contra la falta d'ambició del Pla.
En un comunicat, CCQC ha criticat que "busca fer content a tothom, però no afronta amb ambició els reptes ambientals i econòmics de la mobilitat en el territori vallesà". Cosa que fa que la proposta estigui "maquillada", alhora que ha indicat que els compromisos i propostes "de millora ferroviària que, ni per reiterades, esdevenen ja ben poc creïbles".
En relació al Pla de Mobilitat, ha remarcat que "algunes de les principals incerteses" segueixen vigents respecte a quan es va anunciar la seva redacció -el 2010-. Per això, ha subratllat que ha estat una "oportunitat perduda". En aquest sentit, ha apuntat que en el temps de redacció hi ha hagut nombrosos períodes d'interrupció "no justificada" i sense avenços. Ha precisat que des de la destitució del Govern per l'aplicació de l'article 155 i l'ingrés a presó del que era aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.
Ha assenyalat que la redacció ha estat marcat "per nombrosos temps morts, escàs debat tècnic en profunditat" i ha posat èmfasi que hi va haver "un punt d’inflexió" amb el canvi de Rull per Damià Calvet i del secretari de Mobilitat, de Ricard Font a Isidre Gavín.
La CCQC, però, ha admès que el Pla ha millorat, entre altres coses, amb una "proposta ambiciosa" del transport públic i de la bicicleta, en contraposició per la construcció d'una via com la Ronda Nord. Per tot plegat ha exigit una reunió urgent amb la Generalitat.
En un comunicat, CCQC ha criticat que "busca fer content a tothom, però no afronta amb ambició els reptes ambientals i econòmics de la mobilitat en el territori vallesà". Cosa que fa que la proposta estigui "maquillada", alhora que ha indicat que els compromisos i propostes "de millora ferroviària que, ni per reiterades, esdevenen ja ben poc creïbles".
En relació al Pla de Mobilitat, ha remarcat que "algunes de les principals incerteses" segueixen vigents respecte a quan es va anunciar la seva redacció -el 2010-. Per això, ha subratllat que ha estat una "oportunitat perduda". En aquest sentit, ha apuntat que en el temps de redacció hi ha hagut nombrosos períodes d'interrupció "no justificada" i sense avenços. Ha precisat que des de la destitució del Govern per l'aplicació de l'article 155 i l'ingrés a presó del que era aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.
Ha assenyalat que la redacció ha estat marcat "per nombrosos temps morts, escàs debat tècnic en profunditat" i ha posat èmfasi que hi va haver "un punt d’inflexió" amb el canvi de Rull per Damià Calvet i del secretari de Mobilitat, de Ricard Font a Isidre Gavín.
La CCQC, però, ha admès que el Pla ha millorat, entre altres coses, amb una "proposta ambiciosa" del transport públic i de la bicicleta, en contraposició per la construcció d'una via com la Ronda Nord. Per tot plegat ha exigit una reunió urgent amb la Generalitat.