Infraestructures

Farrés insta la Generalitat a «repensar» la nova línia ferroviària a l'aeroport del Prat «aprofitant» l'R4

Assegura que és una opció "més econòmica, ràpida i vertebradora amb el territori"

per Albert Hernàndez , Sabadell, 24 de desembre de 2019 a les 18:30 |
Trens de Rodalies arribant a Barcelona | Adrià Costa
L'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha instat la Generalitat a "repensar" la creació d'una línia ferroviària fins a l'aeroport del Prat, després que així ho anunciés aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Farrés ha proposat "aprofitar" el traçat actual de l'R4 fins a l'Hospitalet de Llobregat, on "amb una inversió mínima" es podria enllaçar amb l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat.

Farrés ha assegurat que es tracta d'una opció "més econòmica, ràpida i vertebradora amb el territori". Ha calculat que la freqüència de combois passaria a ser de 15 a 10 minuts i un viatge des del Vallès a la infraestructura d'Aena seria d'uns 45 minuts. A més, ha afegit "se'n beneficiarien, més enllà dels municipis vallesans, els veïns de l'Hospitalet", ja que també passaria per Bellvitge i el Prat de Llobregat. 

La proposta, en vermell, del consistori sabadellenc Foto: Ajuntament de Sabadell


Per això, s'ha erigit "liderar" aquesta idea a la comarca per tal d'impulsar "un moviment" amb les diferents localitats com ara Cerdanyola, Montcada i Reixac i Terrassa, entre d'altres, i "forçar al Govern". Tanmateix, ha admès que encara no hi ha parlat amb els alcaldes i alcaldesses, com tampoc ho ha fet amb l'executiu català. 

Calvet, en el seu anunci, va deixar molt clar que la nova línia no seria "un tren llançadora" sinó una nova línia de Rodalies que creuaria tota la ciutat i s'aturaria als municipis de camí a l'aeroport amb l'objectiu de donar "vertebració territorial". Farrés ho ha qüestionat, perquè sembla estar més pensada per "donar servei als turistes" que visiten la capital catalana que no pas als seus veïns.

 

Participació