atenció ciutadana

L'AUP denuncia que la centraleta telefònica de l'Ajuntament no funciona des de dimarts

La formació denuncia que no es pot contactar amb cap departament per la via telefònica, i que no s'ha informat a través de cap altre canal municipal

per Marta Casas , 3 de juliol de 2020 a les 14:20 |
Una Oficina d'Atenció al Ciutadà | RubiTV.cat
L'Alternativa d'Unitat Popular ha denunciat aquest matí que, des de dimarts passat, la centraleta telefònica de l'Ajuntament no funciona, i que per tant no es pot contactar amb cap dels departaments per aquesta via des de fa quatre dies. A més, aquesta incidència no consta en cap altre canal municipal, és a dir que no s'ha inclòs aquesta informació ni a la web ni a cap xarxa social, amb la qual cosa la gent que truca es troba que, al cap d'uns segons de marcar el número, el telèfon es penja, tal com ha pogut comprovar RubiTV.cat en tres ocasions al llarg del matí.

"És una centraleta que sembla que té vuit anys i que està una mica obsoleta, i que el servei de manteniment és un dels més bàsics que tenen", segons han explicat a Betlem Cañizar, la regidora de l'AUP que ha fet aquesta denúncia perquè ha rebut la informació per part de treballadors municipals.


El més greu de tot, per Cañizar, és que en aquest context de teletreball i de realització de tràmits per via telemàtica, "l'Ajuntament no hagi fet ni un sol anunci sobre aquest problema, fent com si el problema no existís", i és que es podria haver fet alguna comunicació amb els mails on et pots adreçar, o haver habilitat algunes línies de telèfon mòbil mentre no es resol la incidència, ha comentat Betlem Cañizar, que ha traslladat aquestes propostes urgents a l'Ajuntament aquest mateix matí.

"Un Ajuntament d’una ciutat com la nostra no pot permetre’s tenir tallada la línia de telèfon que comunica tota la població amb els serveis municipals", ha lamentat la portaveu de l'AUP.


"Ja de per sí és greu que només hi hagi una persona atenent la centraleta per una ciutat de 76.000 habitants, però en aquest temps encara és pitjor, ja que la gent pot necessitar ajuda per moltes qüestions, i això demostra una gran inoperància i una gestió pèssima", ha criticat Cañizar, que ha demanat tenir en compte que la situació és prou tensa per la dificultat de fer gestions, i això encara afegeix un component de dificultat laboral per a les persones que han de fer l'atenció al públic, en especial a les treballadores de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania.

 

Participació