En marxa un servei d'assessorament per sol·licitar ajuts per la via telemàtica

L'AUP, que va posar en marxa un servei similar al CRAC amb la PAH, reivindica la proposta com a pròpia

L'Oficina de l'OAC a Les Torres ofereix assessorament per demanar ajuts telemàticament
L'Oficina de l'OAC a Les Torres ofereix assessorament per demanar ajuts telemàticament | Marta Casas
Redacció
22 de juliol del 2020
Actualitzat a les 16:01h
L’Àrea de Serveis Socials ha posat en marxa un punt d’acompanyament a la tramitació telemàtica dels ajuts a famílies afectades per crisi provocada per la pandèmia, per tal de donar resposta a l'increment de peticions d'aquests.

Per una banda, s'ha creat un banc de dades amb tots els ajuts públics als quals es poden acollir les persones afectades per la situació actual, i per l'altra s'ofereix assessorament a les persones interessades en sol·licitar-los, exposant totes les opcions existents, explicant el procés de sol·licitud i, si és necessari, acompanyant en el procés de recopilació i tramitació en línia.

La tramitació telemàtica és sovint una dificultat per a persones que o bé no tenen accés a la tecnologia o bé no tenen el coneixement necessaris, amb la qual cosa aquest acompanyament busca formar els usuaris que ho necessitin per tal que puguin fer les gestions en línia de manera autònoma.

Aquest servei s’ofereix de forma presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Les Torres en horari de 9 h a 14 h amb cita prèvia. Per reservar cita, cal fer-ho a través del número 93 588 70 00 (extensions 2426 i 2427).

L'AUP, que va posar en marxa un servei d'assessorament al CRAC amb la PAH, reivindica la proposta com a pròpia

L'Alternativa d'Unitat Popular ha emès un comunicat on reivindica i celebra l'obertura d'aquesta oficina, i assegura que ja al mes de juny va traslladar aquesta proposta al govern municipal i els van respondre que no era necessari perquè no hi havia la demanda suficient.

Per aquest motiu, a principis de juliol i en coordinació amb la PAH - que fa anys que assumeix l'assessorament i l'acompanyament a la població en situació d'emergència habitacional - van obrir, al CRAC, una xarxa de suport per a realitzar tots els tràmits necessaris, amb l'objectiu de demostrar que el recurs sí que era necessari. En dues setmanes, van rebre més de 80 peticions, i es van tornar a dirigir a l'Ajuntament.

Segons explica l'AUP, "la situació sòcioeconòmica de les famílies de Rubí està al límit": de les 40.000 persones actives, un 10% ja estaven aturades abans del confinament, 1.000 persones han perdut la seva feina i 6.500 han estat, o encara es troben, en situació d'ERTO.

A més, la formació recorda que "Rubí té molts temes pendents: complir amb l'empadronament a tota la ciutadania, garantir l'alimentació i l'habitatge com a drets bàsics, desplegar una bona xarxa de suport a la infància, incrementar els suports a la gent gran, incrementar els serveis d'acompanyament a situacions de violència masclista, etc."

Amb tot plegat, l'AUP lamenta "la manca de reconeixement del govern de l'origen de la iniciativa", ja que en cap moment han comunicat el treball previ que hi havia hagut, tan a l'hora de proposar com de posar en marxa aquest nou servei.