L'Ajuntament difón un seguit de recomanacions per als afectats pel tancament de Dentix

L'empresa es va declarar en fallida a principis d'octubre

La façana de Dentix a Rubí, amb pintades
La façana de Dentix a Rubí, amb pintades | Marta Casas
Redacció
18 de novembre del 2020
L'Ajuntament de Rubí ha emès un comunicat adreçat a totes aquelles persones que s'hagin vist afectades pel tancament de la companyia de salut dental Dentix, per tal que puguin reclamar els diners pels tractaments no realitzats i anul·lar el finançament. L'empresa es va declarar en fallida el passat mes d'octubre.

En primer lloc, cal que els clients recopilin tota la informació necessària: publicitat, pressupost, el contracte de finançament, els rebuts de pagament, les factures, l'historial mèdic... i adreçar una reclamació per escrit a la seu social de l'empresa Dentoestetic Centro de Salud y Estética Dental, SL (Dentix), ubicada a l'avinguda Ribera del Loira, 56-58, 2a planta, 28042 (Madrid).

En l'escrit de reclamació s'ha de sol·licitar la finalització del tractament i, en cas de no ser possible, la devolució dels imports abonats pels tractaments que no s'hagin realitzat i l'anul·lació del finançament. També és necessari demanar l'historial.

En cas que el pagament es financés amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei, cal dirigir-se també a l'entitat financera que va concedir el préstec per demanar l'anul·lació dels càrrecs pendents de pagament, i també la devolució de la part ja abonada, ja que es tracta d'un cas d'incompliment de contracte per una de les parts.

En ambdós casos, el consistori aconsella fer-ho de manera fefaent, és a dir, amb una carta certificada amb acusament de rebuda i burofax, i conservar una còpia de l'escrit.

En cas de no rebre resposta en el termini màxim d'1 mes, o la resposta no és satisfactòria, s'ha de presentar la reclamació a l'Oficina Municipal d'Informació de Consum (OMIC), des de la qual es tramitaran les reclamacions mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes, que són sistemes gratuïts i voluntaris per ambdues parts (empresa i consumidors).

Si aquesta opció tampoc no dona un resultat satisfactori, es pot recórrer a la via judicial, i prèviament es pot demanar assessorament al Servei d'Orientació Jurídica (SOJ) o bé a alguna associació de consumidors.