FEMVallès reclama la construcció de l'estació de FGC de La Llana «a curt termini»

La segona estació de Rubí és una reivindicació històrica dels veïns del nord de la ciutat

L'única parada de FGC a Rubí és la de Les Torres, mentre que Sant Cugat en té set.
L'única parada de FGC a Rubí és la de Les Torres, mentre que Sant Cugat en té set. | FGC
Redacció
05 de novembre del 2021

L'associació FEMVallès insta la construcció de l'estació de FGC de Rubí-La Llana "a curt termini". La reclamació, per via d'un comunicat, arriba després que recentment, la presidenta de Ferrocarrils, Marta Subirà, en descartés la construcció pels pròxims cinc anys.

La plataforma apunta a un "gir de 180 graus" tot recordant que al març, el director de planificació estratègica de la companyia va assegurar que la infraestructura es construiria el 2024. La segona estació de Rubí, que donaria cobertura al nord de la ciutat, se situaria en un solar situat entre el Camí Antic de Rubí i el carrer del Pont de Can Claverí.

L'estació de la Llana de Rubí se situaria al costat del pavelló del matix nom. Foto: ATM

Aquesta és una reivindicació històrica de la ciutat, tenint en compte que Sant Cugat, amb només 14.000 habitants més que Rubí, compta amb set estacions de FGC. Així, una segona parada "és prioritària i tindria l'èxit assegurat", segons FEMVallès. En aquest sentit, l'entitat recorda que Volpelleres, construïda al 2010, compta actualment amb un milió de viatgers, cinc cops més que després d'entrar en funcionament.

Segons cita la plataforma, l'estació, que tindria un cost de 16,4 milions, comptaria amb una demanda de 4.100 persones els dies feiners. L'estructura la compondrien dues andanes i un vestíbul. La seva construcció està projectada al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) del Departament de Territori, i al Pla Director d’Infraestructures (PDI) de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Per tot això, FEMVallès considera que les paraules de Sobirà suposen una "gerra d'aigua freda" per la mobilitat al Vallès i Rubí i demanen a la companyia que presideix "reconsiderar el seu posicionament" per ampliar el servei del Vallès Occidental tot recordant que la demanda a Barcelona "es troba aturada".