Una
quinzena d'entitats, entre els quals hi ha la
Cambra de Comerç de Sabadell; els ajuntaments de Sabadell, Sant Quirze del Vallès, Barberà del Vallès, Badia del Vallès, Cerdanyola i Castellar, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Fundació Parc Taulí i d'altres agents de l'àmbit empresarial i del coneixement, han signat un
manifest per rescatar el projecte
d'un nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Horta abans de 2030.
Una petició que persegueix la millora de la connexió en
transport públic amb Barcelona, tant per arribar a la capital catalana com per fer-ho al Vallès Occidental. "S'ha de
descarregar les entrades i sortides de Barcelona per carretera", ha dit el president de la Cambra de Comerç de Sabadell, Ramon Alberich -la seu de l'organització ha acollit la signatura-, en referències als embussos que es generen, tant a la C-58, com a l'AP-7/B-30 i a la C-16.
Alberich ha precisat que anualment en aquestes vies, els usuaris perden "
16,5 milions d'hores" per trobar-se congestions de trànsit i ha subratllat la
"ineficiència" a la qual ha arribat l'actual oferta de transport públic, a més, ha apuntat, "hi ha un dèficit d'interconnectadors" entre FGC i Rodalies. Tot i que la possibilitat d'un túnel d'Horta va quedar
descartada per una modificació urbanística -a l'estiu de 2020-, dins el Pla Especial de Protecció de Collserola, cosa que ha admès suposa un
"entrebanc" i per això, ha expressat la intenció de "treballar" per "trobar una solució".
En aquest sentit, ha apuntat
"a buscar consensos" al territori com ara, amb la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, el consistori egarenc i barceloní, la Diputació de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)
i femVallès, entre d'altres, perquè
"és un bé per a tots". El membre executiu de l'organització empresarial, Lluis Sisquella, ha avisat del creixement d'aquest entorn com per exemple, els 5.300 habitatges
projectats al Centre Direccional, a Cerdanyola, i que suposaria unir "dos sectors: la salut, amb el Tauli i Vall d’Hebron, i el coneixement, amb el 22@ i el Parc de l'Alba".
El Quart Cinturó, també
El president de la Cambra de Comerç ha assegurat que aquesta petició
no passa per sobre del Quart Cinturó, "no es tracta que una opció guanyi a l'altra" i ha continuat, "no acceptarem en entrar en una guerra de propostes que distreuen i ho fan endarrerir tot, no es pot esperar més. I ha apuntat també hi ha damunt la taula
el túnel de Montcada,
amb el soterrament de l'R2, i el
desdoblament de la via dels mateixos FGC a
Vallvidrera, perquè "si aquesta comarca va bé, Catalunya va bé".
L'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha manifestat que
"hem de començar a dir sí" i ha afegit, "vull que a la ciutat passin coses", encara que ha matisat "
no som Harry Potter", ja que hi ha una realitat de transport públic evident i per això, "hem d'explicar com ens connectarem i hi ha discursos que no es poden fer". Ha posat com exemple a seguir
"el sistema radial" de Madrid amb "mini metros".