Els
Mossos d'Esquadra van
detenir, el passat 17 de febrer,
tres homes, amb edats compreses entre els 23 i 41 anys, per presumptament formar part d'una
organització criminal especialitzada en el
robatori de les mercaderies que transporten els camions. A més, també els hi ha atribuït una suposada vinculació amb l'apropiació de
vehicles d'alta gamma i furgonetes.
Segons la policia catalana perpetraven els assalts amb
el conegut mètode teloner, és a dir, aprofitaven que els conductors
pernoctaven en àrees de descans o les habilitades per aquests vehicles pesants i sostreien la càrrega. A més, es movien amb turismes de gran cilindrada i capacitat per fugir ràpidament dels llocs.
En aquest sentit, els Mossos han destacat que per l'ús d'aquests vehicles, ràpids i imponents, podien
"envestir" cotxes policials, tal com va passar a Ripollet, on en ser sorpresos per patrulles locals van marxar enduent-se els vehicles per endavant.
La investigació ha destacat que s'han trobat
"evidències suficients" per relacionar aquest grup amb, com a mínim,
set robatoris de vehicles i furgonetes i
cinc de material que transportaven camions a diverses àrees de servei,
bàsicament del Vallès i una de la Zona Franca de Barcelona. El
valor del gènere que es van emportar puja als
60.000 euros. A més, s'han recuperat dues motos i quatre cotxes abandonats que haurien fet servir.
Els tres arrestats, acusats dels delictes de pertinença a un grup criminal i sospitosos d'apropiar-se turismes d'alta gamma i robar a l'interior dels vehicles pesants, van passar a disposició judicial el passat 18 de febrer i tots tres van quedar en
llibertat amb càrrecs. Tot i així, els Mossos d'Esquadra mantenen la
investigació oberta per trobar
"més fets atribuïbles" aquest clan i no han descartat més detencions.