Nou sistema per expedir certificats d'empadronament a l'OAC

És una iniciativa encaminada a facilitar aquest tràmit administratiu a les persones que no tenen mitjans per dur a terme aquest tipus de gestions de forma telemàtica

L'OAC incorpora un nou sistema d'expedició de certificats d'empadronament
L'OAC incorpora un nou sistema d'expedició de certificats d'empadronament | Ajuntament de Rubí
Redacció
07 d'abril del 2022
Actualitzat a les 15:26h
L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) continua ampliant el ventall d’opcions que tenen els veïns i veïnes de Rubí per fer tràmits administratius. Després de la posada en marxa del servei d’assistència a través de vídeo el setembre del 2021, ara l’oficina del centre s’ha equipat amb un dispositiu expenedor de certificats d’empadronament. Es tracta d'una iniciativa encaminada a facilitar aquest tràmit administratiu a les persones que no tenen mitjans per dur a terme aquest tipus de gestions de forma telemàtica.

Per obtenir el certificat d'empadronament només és necessari el document d’identitat amb el que està empadronat (DNI, NIE, Passaport). El sistema guia l’usuari o usuària a través d’un seguit d’instruccions senzilles que permeten realitzar la gestió en pocs minuts i aconseguir el document sol·licitat. El nou terminal també permet accedir al tauler d’edictes electrònic i gestionar cites prèvies per a l’OAC. La voluntat és estendre aquests terminals en altres equipaments municipals com també ampliar els serveis que ofereixen.

Durant el 2021, aquest servei ha estat utilitzat 669 vegades per la ciutadania. Tots els usuaris i usuàries han valorat amb un 9’5 de mitjana sobre 10 la seva satisfacció després d’haver utilitzat el servei. També han posat la mateixa nota a l’hora de qualificar el grau de senzillesa del procés. Més d’un 90% de les persones que han utilitzat el servei han manifestat que el tornaran a utilitzar.