El 78,5% de ciutadans de Rubí té dificultats per arribar a final de mes

En més o menys grau, l'economia del 60% les famílies s'ha vist afectada per la pandèmia

Els rubinencs tenen dificultats per arribar a final de mes
Els rubinencs tenen dificultats per arribar a final de mes | Ajuntament de Rubí
10 d'abril del 2022
Actualitzat el 13 d'abril a les 9:02h
L'Ajuntament de Rubí ha fet públics els resultats de l'Estudi de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat de l'any 2021, feta a 400 veïns i veïnes de diferents barris de Rubí, que recull l'opinió de la ciutadania sobre la seva relació amb la ciutat, els serveis municipals i l'evolució del municipi durant l'últim any. 

De les 400 persones enquestades, un 78,5% manifesta tenir dificultats per arribar a final de mes, en diversos graus: un 13,3% amb molta dificultat, un 29% amb certa dificultat i un 36,3% sense gaire dificultat. Només un 17,5% expressa que no té cap dificultat per arribar a final de mes. 

L'aspecte que causa més dificultats per arribar a final de mes són les despeses de la llar (llum, aigua, gas...) (41,4%), les despeses d'alimentació i higiene (34,7%), les de climatització de l'habitatge (34,4%) i el pagament del lloguer o la hipoteca (29,3%).

A més, només un 33% de la població assegura que no ha patit cap afectació econòmica per la pandèmia, mentre que gairebé un 60% afirmen que els ha afectat molt (19,5%), bastant (19,5%) o una mica (19,5%). Tot i això, el nivell mitjà d'afectació els rubinencs la situen en un 4,79 de mitjana.

La Covid-19 continua essent un motiu de preocupació per un 77% de les persones enquestades, amb un grau que se situa en 6,15 punts de mitjana, tot i que és més accentuat en les persones de major edat. 

Respecte al Pacte per a la recuperació social i econòmica post Covid-19 aprovat pel ple municipal de setembre de 2020, només un 11% dels enquestats ha afirmat conèixer-lo; tot i que més del 60% consideren que era necessari - molt o bastant.