Aquest article es va publicar originalment el 31 d'agost de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les
intenses pluges que s'han repartit per diferents punts del Vallès Occidental aquest dimecres al matí, especialment a Rubí i Sant Cugat -registres superiors als 20 litres per metre quadrat en menys de 30 minuts-, han
afectat l'AP-7. Un
carril s'ha inundat a l'altura de Cerdanyola i s'ha hagut de tallar.
La incidència, en sentit Tarragona, ha generat inicialment
cues de quatre quilòmetres. No ha estat l'única de la jornada. A
Sant Celoni, en direcció a Barcelona, un camió ha bolcat i també s'han format cues de sis quilòmetres. A
Pallejà, en direcció a la capital catalana, per un camió avariat.
Unes
afectacions, derivades del trànsit i de la meteorologia, i que se
sumen a les diàries que es col·leccionen en aquesta infraestructura viària. Precisament,
aquest dijous fa un any que es
van alliberar els peatges a Catalunya -només queden quatre de pagament (Túnel del Cadí, Túnel del Vallvidrera, C-16 (Sant Cugat-Manresa) i C-32 (Castelldefels-Vendrell))-.
Curiosament, en el
tram de l'AP-7 al seu pas pel Vallès, el govern espanyol té previst fer
una inversió de 78,2 milions d'euros, "perquè
el trànsit flueixi millor", assegurava el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, abans de l'estiu i ho definia com "microcirurgia" sobre el terreny.
153% més de retencions
Els efectes de
circular de franc per
aquest eix viari s'ha traduït en un i
ncrement del 153% de les retencions, entre Sant Celoni i el Papiol, segons les últimes dades del Servei Català de Trànsit (SCT). I això ha suposat que es destini el
doble de temps per fer els mateixos desplaçaments, quan hi havia peatges. A més, segons la Generalitat, l'autopista ha registrat o
cupacions que arriben a superar el 55% de la seva capacitat màxima en alguns trams.