Aquesta setmana, coincidint amb l'arrencada del curs per a molts universitaris, la
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha
repensat la mobilitat interna dels autobusos que arriben
d'altres municipis. Una reordenació que persegueix la
reducció de la contaminació al campus i del
soroll que generen aquests vehicles.
L'arribada s'ha
concentrat en dos punts i s'estalvia que els busos circulin per tot el recinte. Una parada es troba
a l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que s'arriba per la carretera de Serragalliners -els autobusos de Berga, Manresa, Olesa i Terrassa). I l'altre punt, a l'altra punta, al sud, en
l'accés per l’AP-7.
La UAB ha garantit que amb aquesta reformulació
en menys de 10 minuts a peu s'arriba als
principals llocs del campus. A més, hi ha la
connexió amb els busos interns de la universitat, que sí faran la volta per les diferents facultats de Bellaterra.
Una mesura que s'ha pres per
millorar l'eficiència i amb finalitat mediambiental. I és que per les instal·lacions universitàries ha crescut el nombre de serveis amb transport. Segons la UAB, en sis anys -des de 2016 a 2022- de
63 a 87 municipis que connecten amb el campus. Actualment, uns
1.700 usuaris arriben per aquesta via i, han apuntat, que podrien utilitzar fins a 3.000.