Aquest article es va publicar originalment el 15 de novembre de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) augmentaran la freqüència de pas en hora punta i uniran
Terrassa i
Sabadell amb
Barcelona cada cinc minuts. Així ho ha concretat aquest dimarts el Govern, que considera que aquesta mesura -que arrencarà el 9 de desembre- implica que existeixi un funcionament equivalent al del metro
en el servei de FGC. Aquest augment del servei arribarà perquè es passarà de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental. La freqüència de pas des de
Sant Cugat serà de cada dos minuts i mig en hora punta, segons ha apuntat Patrícia Plaja, portaveu de l'executiu.
Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un
37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a
110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat,
Rubí, la
UAB,
Sant Quirze del Vallès i
Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.
A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies
S1 Terrassa,
S2 Sabadell,
L6 Sarrià,
L7 Av. Tibidabo i
L12 Reina Elisenda. Les línies
S6 Universitat Autònoma i
S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia
S5 Sant Cugat, també deixa d'estar en marxa i el seu servei l'absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d'ara, els trens S1 i S2
pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.