El
9 de desembre les dues capitals vallesanes tindran trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) cada cinc minuts en direcció a Barcelona i
2,5 minuts a Sant Cugat. Una data que ha celebrat el territori, però que des de Sabadell ha reclamat
perllongar la línia S2 fins a Castellar perquè continués en l'aposta cap a una mobilitat més sostenible.
Una petició que també persegueix substituir el transport privat i es faci amb més quilòmetres de via. "Cal que s'ampliï la línia fins a Castellar del Vallès, això permetria
treure cotxes de la Gran Via", ha dit a l'ACN el primer tinent d'alcaldessa, Pol Gibert. De fet, el llavors Departament de Política Territorial i Obres Públiques va iniciar el març de 2010 el procés d'informació pública de l'estudi informatiu del perllongament de la línia. Això s'havia de traduir en un
nou tram de 4,5 quilòmetres, amb uns 700 metres del traçat soterrat i amb tres viaductes i trams de cel obert per a creuar el riu Ripoll.
Unes obres xifrades en 320 milions d'euros i que també van situar dues estacions a la localitat: una al Pla de la Bruguera i l'altra al centre de la localitat. Aquesta petició del consistori sabadellenc se suma a la
proposta històrica d'entitats comarcals d'ampliar el servei a altres localitats, un plantejament que
permetria arribar al Vallès Oriental i a la seva capital, Granollers, beneficiant municipis situats en el seu recorregut i eixos industrials, com el de la Riera de Caldes.
Un major pas de combois abans d'acabar l'any suposarà que en les hores de màxima afluència de passatgers es passarà
de 22 a 24 trens per hora, mentre que la resta del dia es
doblaran, de 6 a 12.
Zona tarifària 2
L'altra cocapital vallesana, Terrassa, també veu amb bons ulls la posada en servei de més pas de trens de FGC. Tot i així, la ciutat ha recordat
el greuge històric que encara no s'ha resolt, la zona tarifària 2. "
No desistirem en reivindicar-ho, ara som a la 3, i ens van dir que aquesta situació canviaria al cap d'un any de
posar en marxa la T-Mobilitat, esperem que sigui així", ha destacat la tercera tinenta d'alcalde, Lluïsa Melgares.
Qui es mostra del tot satisfeta és l'alcaldessa de Sant Cugat del Vallès, Mireia Ingla, donat que per la ciutat hi passaran trens cada 2,5 minuts en hora punta.
"Els usuaris estaven molt descontents en hora punta", ha afirmat. Amb un total de 7 estacions d'FGC a la localitat, assegura que el servei
es converteix de totes totes en un metro local. A dia d'avui, la localitat ja
es troba integrada a la zona tarifària 1.
Trajectes més ràpids i enllaç amb Rodalies
L'associació FemVallès ha reivindicat llargament millores en la xarxa ferroviària de l'entorn metropolità de Barcelona i ha trobat que l'increment de freqüències com
una oportunitat pel foment del tren, però ha advertit que calen noves millores a curt termini. "Els trens s'aturaran a totes les estacions, cosa que fins ara no passava, i això
incrementarà la durada del trajecte", ha especificat el portaveu, Manel Larrosa.
Per aquest motiu, insta
buscar mecanismes que permetin reduir-los com ara, que hi hagi estacions que no siguin de para obligada per a tots els trens.Ha remarcat que ara és el moment d'estudiar la
creació de nodes que permetin connectar les línies S1 i S2 amb
l'R8 de Rodalies. "Això permetria incrementar encara més el volum d'usuaris del tren".