Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha constatat que
l'ocupació dels trens de la línia Barcelona – Vallès des que hi ha més freqüències ha comportat una
baixada del 30% de l'ocupació dels combois en l'hora punta del matí. És a dir, els vagons van més buits i
s'afavoreix el "nivell de confort" del servei.
Les dades arriben després que FGC hagi fet un
monitoratge constant de les càrregues dels trens durant els 10 primers dies feiners d'implantació dels nous horaris. Des del 9 de desembre de les 7.30 a les 9.30 h
circulen trens cada cinc minuts per les estacions de Terrassa i Sabadell i cada 2,5 minuts per Sant Cugat. FGC també ha confirmat que respecte del mateix període de l'any passat, la demanda ha crescut "lleugerament".
En concret, Ferrocarrils ha detallat que la setmana abans que entressin en vigor les noves freqüències el grau d'ocupació mitjana dels trens era del
83,3%. En canvi, amb els nous horaris
el percentatge ha baixat fins al 59%. Cal recordar que el nou servei suposa un increment de places per km ofertades en l'hora punta del matí del
38,6%.
"Això són excel·lents notícies i ens confirmen que anem en la bona direcció.
Generem més demanda, amb una oferta potent i competitiva", ha valorat el
president d'FGC, Toni Segarra. "Persones que viatgen millor vol dir
més incentius per abandonar el vehicle privat i apostar per una mobilitat més sostenible", ha agregat.