1 de 10
esglèsia catòlica

Un músic català de Sabadell, organista oficial del funeral de Benet XVI

Josep Solé i Coll és el responsable de l'orgue de la Basílica de Sant Pere, a més de ser professora a l'Schola Puerorum de la Capella Sixtina

Josep Solé i Coll, a l'orgue de la Capella Sixtina | El Vaticà
per Victor Rodrigo, Barcelona | 5 de gener de 2023 a les 10:57 |
L'Església catòlica ha acomiadat el papa Benet XVI en un multitudinari (i auster) funeral al Vaticà, a la plaça de Sant Pere de Roma. En una emotiva cerimònia, la música religiosa ha format part de l'últim adeu al darrer Pontífex... amb segell català. El músic Josep Solé i Coll ha estat l'organista oficial del funeral, on ha tocat dues peces de Johann Sebastian Bach. Nascut a Sabadell el 1974, és l'encarregat de tocar aquest instrument a l'església de Sant Pere des del 2004. 
  Solé ha interpretat dues peces molt importants per a la memòria de Benet XVI, un amant de Bach (nascut a alemanya, com ell): la Fantasia en Do menor BWV 562 i la cançó Vine, dulce muerte. Finalment, Solé ha tocat amb el seu orgue el Rèquiem de Giuvanni Pierluigi da Palestrina. En declaracions prèvies a la cerimònia a La Razón, el català ha confessat que interpretar en aquesta cerimònia "és una gran responsabilitat" i sentia "un gran pes sobre les seves espatlles". 

El vallenc va formar part de quatre centres educatius de Catalunya com a professor de música: el Vedruna Gràcia, la Immaculada de Barcelona, al centre Claret i Sant Nicolau. Aquests dos darrers, al seu municipi natal. Solé és professor a l'Schola Puerorum de la Capella Sixtina, on exerceix a nivell professional com a organista per a les misses i cerimònies que s'hi celebren. En una entrevista a eXterior, el català va confessar que la seva passió per l'orgue va començar amb la Passió d'Esparreguera.


 

Participació