1 de 10
transport públic

Entra en vigor la prohibició de patinets elèctrics al transport públic

L'ATM aplica la mesura durant sis mesos i contempla una multa de 200 euros per qui ho incompleixi

Un patinet elèctric circulant per un carrer de Barcelona, en una imatge d'arxiu | Josep Lluís Escudero Pla
per Nació, Barcelona | 1 de febrer de 2023 a les 11:23 |
Des d'aquest 1 de febrer i durant sis mesos estarà prohibit accedir al transport públic amb patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal. La mesura es pren després que el 17 de novembre passat un d'aquests aparells explotés i s'incendiés en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

El 19 de desembre l'ATM ja va acordar que els operadors de transport públic modifiquessin les condicions generals d'utilització dels seus serveis per incloure la prohibició temporal d'accedir amb patinet elèctric tant als vehicles com a les instal·lacions i que comportarà una multa de 200 euros si s'incompleix. Durant aquest mig any s'elaborarà una proposta per regular l'accés.


En un comunicat, l'ATM subratlla que amb aquesta decisió preval el principi de seguretat preventiva que regeix per als operadors quant a la protecció d'usuaris, treballadors i instal·lacions. A partir del mateix 1 de febrer els operadors de transport públic i les administracions titulars dels seus serveis informaran per tots els canals de la prohibició temporal, que inclou, també, patinets elèctrics plegats.

En paral·lel, durant aquest període s'impulsarà l'habilitació de places d'aparcament de patinets a les estacions ferroviàries i intercanviadors de bus. Així, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja ha anunciat que adaptarà els Bicibox per als patinets elèctrics. A més s'impulsarà que els aparcaments d'enllaç ofereixin aquesta prestació.


Altres notícies que et poden interessar




 

També hauries de llegir
Fa 37 setmanes

Totes les bonificacions per al transport públic del 2023

Participació