Rubí, Sant Cugat i Terrassa tornen a demanar millores a la B8 que connecta amb l'Hospital

Els responsables del Govern han comunicat que no hi ha pressupost per executar la proposta, però s'han emplaçat a una nova reunió tècnica per estudiar altres opcions

L'Hospital de Terrassa és el centre de referència per a la població de Rubí, Terrassa i Sant Cugat
L'Hospital de Terrassa és el centre de referència per a la població de Rubí, Terrassa i Sant Cugat | Marta Casas
Redacció
14 de febrer del 2023
Actualitzat a les 12:56h
Una delegació de polítics i tècnics dels ajuntaments de Rubí, Sant Cugat i Terrassa s'han reunit aquest dimarts amb la Generalitat per tornar a plantejar la proposta de millora de la connexió entre els tres municipis i l'Hospital de Terrassa a través de la línia d'autobús interurbà B8, una proposta que ja van presentar en comú al mes de maig de l'any passat.

Els tres municipis, que aglutinen una població de més de 385.000 persones, han tornat a posar sobre la taula la incorporació d'un autobús semidirecte que connecti amb aquest centre sanitari mentre no es construeix un hospital comarcal, ja que actualment l'Hospital de Terrassa és el centre de referència per a persones de les tres poblacions i altres municipis.

L'Hospital de Terrassa es troba a la N-150 entre Terrassa i Sabadell, a set quilòmetres del centre de Terrassa, 11 del centre de Rubí i 18 del centre de Sant Cugat. Això fa que les persones s'hi hagin de desplaçar en vehicle privat o en transport públic. Segons els responsables dels tres consistoris, la connexió actual amb l'autobús de la línia B8 ésdel tot ineficient: pel temps de trajecte (54 minuts des de Rubí i 75 des de Sant Cugat) i la baixa freqüència de pas (70 minuts).  Aquest fet provoca queixes reiterades per part de la ciutadania, ja que suposa una situació discriminatòria per aquells col·lectius que no disposen de vehicle privat motoritzat.

A la reunió hi han assistit el tinent d'Alcaldia de Planificació Territorial, Rafael Güeto; la tinenta d'Alcaldia de Territori i Sostenibilitat de Terrassa, Lluïsa Melgares; el tinent d'alcaldia de Mobilitat i Transport de Sant Cugat, Pere Soler, acompanyats de personal tècnic de cadascun dels Ajuntaments; el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas; el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, i el subdirector general de Transport públic per carretera i Mobilitat, Benjamín Cubillo.

Els responsables de la Generalitat han comunicat que en ara com ara no hi ha pressupost per executar la proposta, però els representants dels tres municipis han mostrat la seva disconformitat al respecte i ambdues parts s'han emplaçat a una nova reunió tècnica per intentar acordar la proposta i estudiar opcions viables a curt termini. Per altra banda, els responsables del Govern han avançat que es preveu un servei de bus directe (BRCAT) entre Sabadell i Terrassa, amb infraestructura pròpia, més enllà del 2026, Aquest nou servei milloraria la connexió entre Terrassa centre (FGC Mútua) i l'Hospital de Terrassa, i que també serà una opció per als residents de Rubí i Sant Cugat, ja que podrien fer transbordament a FGC amb el bus.