El Síndic de Greuges de Rubí rep 42 visites en dos mesos

"La Sindicatura no és cap drecera per queixar-se a l'Ajuntament: com quan volem que ens visiti un metge especialista, primer hem de passar pel de capçalera"

El Síndic de Rubí, Carles Aluju, acompanyat del Fòrum de Síndics i l'alcaldessa
El Síndic de Rubí, Carles Aluju, acompanyat del Fòrum de Síndics i l'alcaldessa | Localpres
02 de juny del 2023
Actualitzat a la 13:54h
El Síndic de Greuges de Rubí ha presentat aquest dijous el seu informe per al període 2022, en què només ha exercit dos mesos el càrrec, novembre i desembre. En aquest temps, ha rebut un total de 42 visites, i des d'aleshores ençà, 86 més. Aquestes visites s'han traduït en l'obertura de 33 expedients, 13 admesos a tràmit, i 41 assessoraments. Carles Aluju ha detallat que les visites han durat uns 31 minuts i mig de mitjana.

Des de la Sindicatura s'ha fet pedagogia de com relacionar-se amb l'Ajuntament i adreçar-se a l'oficina, i quins són els canals oficials de què disposa la ciutadania per recollir queixes: el formulari d'instància, el d'avisos, queixes i suggeriments i l'apartat Incidències de l'aplicació Rubí Ciutat. Si passats tres mesos no s'ha rebut resposta, la ciutadania ja pot anar a la Sindicatura. També s'hi pot acudir en cas que la persona afectada consideri que la resposta de l'Ajuntament no satisfà la queixa presentada. "La Sindicatura no és cap drecera per queixar-se a l'Ajuntament: com quan volem que ens visiti un metge especialista, primer hem de passar pel de capçalera. Amb la Sindicatura passa el mateix".

Les àrees que han concentrat més queixes han estat la de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil (4) i la de Sostenibilitat i Medi Ambient (4), per tema de multes, contenidors, recorregut del bus urbà, manteniment de zones boscoses municipals, sorolls i colònies de gats.

A banda de les queixes, la majoria de les visites han estat perquè l'Ajuntament no havia respost la instància o queixa en el termini de tres mesos que marca la legislació vigent. Una qüestió que Aluju confia en que el sistema de gestió municipal assistida per ordinador permetrà resoldre i atendre la majoria de casos dins dels terminis establerts.

El Síndic també ha demanat poder disposar d'un assessorament jurídic propi - fins ara ha fet servir el del Fòrum de Síndics i Síndiques, que han estat presents al ple de la presentació de l'informe - i ha reclamat l'ampliació de la jornada laboral, passant del 50% al 75 o al 100%.