L'encarregat d'aprovar el projecte i adjudicar les obres a les constructores de la
ronda Nord entre Terrassa i Sabadell serà el
Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, segons ha informat
Ser Catalunya i recull el
Diari de Terrassa. El ministeri hauria confirmat aquesta voluntat en la reunió amb la consellera de Territori,
Ester Capella, per tal de resoldre "les dificultats legals que suposa deixar aquesta feina en mans de la Generalitat", ja que la infraestructura és la continuïtat de la
B-40, de titularitat estatal.
Tot i que
l'acord signat al mes de juliol especificava que la Generalitat
dissenyaria, projectaria i executaria les obres i el Ministeri les finançaria, el Ministeri diu que això no seria viable perquè l'aprovació del projecte i la licitació les ha de fer el Govern espanyol, que és titular de la infraestructura. La ministra
Raquel Sànchez, però, proposa que sigui el Govern català el responsable del projecte i els treballs, tot i que no especifica quin grau de responsabilitat tindrà.
S'espera que el conveni definitiu estigui enllestit
a mitjans d'octubre, i així posar negre sobre blanc el repartiment de funcions entre els dos executius, i signat abans de finals d'any.
La resta dels convenis acordats, que comportaran la
transferència de 914 milions d'euros, corresponen a les obres de millora de l'Eix Pirinenc, l'N-260M, la pacificació de la N-2 i els nous accessos de la C32 al Maresme, els nous accessos a l'AP-7 i l'AP-2, i els dos intercanviadors ferroviaris entre el Metro del Vallès de FG i l'RB de Rodalies a Volpelleres i l'Hospital General.