c-58

L'autopista C-58, comparativa com era fa 40 anys i com és en l'actualitat

Google Maps permet confrontar les imatges enregistrades l'any 1975, quan es va inaugurar el vial entre Sabadell, Terrassa i Barcelona, amb les de 2016

per Redacció, 19 d'agost de 2019 a les 09:00 |
Arran de la notícia que va publicar NacióSabadell amb imatges del NODO sobre com es va construir l'autopista C-58 de Terrassa a Barcelona, el lector Sergi Gumà ens ha fet arribar una comparativa amb imatges actuals gràcies a l'eina del Google Maps. En aquestes fotografies es pot veure com ha estat l'evolució i expansió en aquests 40 anys:
 

Evolució del 1975 a l'actualitat Foto: Sergi Gumà

 

Evolució del 1975 a l'actualitat Foto: Sergi Gumà

 

Evolució del 1975 a l'actualitat Foto: Sergi Gumà


 

Evolució del 1975 a l'actualitat Foto: Sergi Gumà


L'any 1975, el llavors príncep d'Espanya, Joan Carles, va inaugurar una via de 22 quilòmetres que va projectar el Ministerio de Obras Públicas de la dictadura franquista. Va costar 3.000 milions de pessetes i es va finançar amb un crèdit del Banc Mundial, de 30 milions de dòlars.
 
Les obres van durar cinc anys, a causa que calia superar des d’accidents geogràfics, com el coll de Montcada, fins a altres carreteres i vies ferroviàries. Per aquest motiu es van construir diversos viaductes com el de la Trinitat. Inicialment es va denominar Autopista B-29, però anys més tard es va denominar A-18, que va donar nom, de retruc, a una coneguda discoteca de la Zona Hermètica de Sabadell. Finalment, la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya la va tornar a batejar amb el definitiu nom fins ara, C-58.

 

També hauries de llegir
Fa 5 setmanes

Així es va construir l’autopista C-58

Participació