Noves agents cíviques vetllaran pel bon comportament de la ciutadania a la via pública

Ja s'ha posat en marxa la cinquena edició de la iniciativa que enguany estarà present a les urbanitzacions i treballarà de prop amb les associacions de veïns

La Susanna, la Glòria, la Mireia i la Montserrat són les noves agents cíviques de Rubí
La Susanna, la Glòria, la Mireia i la Montserrat són les noves agents cíviques de Rubí | Carla Serra
Redacció
30 d'octubre del 2019
L'Ajuntament de Rubí ha impulsat una nova edició del programa d'agents cíviques, una iniciativa que vol fomentar el civisme i el bon comportament dels rubinencs a la via pública. En el marc d'aquesta iniciativa, el Consistori ha contractat, a través d'un pla d'ocupació que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, quatre dones que es troben en una situació d'atur de llarga durada i amb dificultats per accedir de nou al mercat laboral. El contracte és per a tres mesos de durada amb la possibilitat d'allargar-lo tres mesos més.

La Glòria, la Susanna, la Montserrat i la Mireia han rebut formació en àmbits com la mediació, la seguretat, parcs i jardins, tinença d'animals, salut pública i medi ambient. La seva tasca consisteix a informar i sensibilitzar dels beneficis del comportament cívic i, alhora, recollir les seves observacions en relació amb l'estat de la via pública i traslladar-les al servei municipal corresponent.

A més, enguany la iniciativa amplia el seu radi d'acció amb visites regulars a les urbanitzacions per tal d'apropar-se a tota la ciutadania. De fet, una de les accions de les agents cíviques previstes per a aquesta nova edició és mantenir trobades amb les associacions de veïns i conèixer, així, les problemàtiques i les necessitats dels veïns i veïnes.

L'alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, ha rebut les quatre agents a les portes del consistori i ha remarcat la importància del seu paper a la ciutat: "creiem que aquesta figura hauria de ser una part estable de la plantilla municipal perquè vetllen per la cura de l'espai públic i això és fonamental".

Per la seva banda, les quatre agents cíviques s'han mostrat molt satisfetes per poder fer aquesta feina a la ciutat: "Nosaltres procurarem posar el nostre granet de sorra perquè la gent sigui una mica més educada i cívica i, així, conviure tots més tranquils i millor". Al llarg d'aquests 3 mesos esperen poder "interactuar amb la gent, escoltant-los, empatitzar i que la ciutadania pugui confiar amb nosaltres".

L'horari de servei de les agents és de dilluns a dissabtes de 9 a 13 h i dimarts i dijous també de 15.30 h a 19 h.