«Demanem un manteniment més digne com qualsevol altre espai municipal»

Els adjudicataris del Mercat han demanat una reunió urgent amb l'alcaldessa i el regidor de Comerç per tal de posar solució a totes les mancances que denuncien

Mercat Municipal de Rubí
Mercat Municipal de Rubí | Carla Serra
Redacció
21 de novembre del 2019
Actualitzat a les 11:01h


L'Associació d'Adjudicataris del Mercat Municipal de Rubí ha emès un comunicat molt contundent en què desgranen alguns temes que afecten directament l'activitat dels paradistes en el seu dia a dia.

Segons expliquen, el passat 13 de novembre van decidir, després d'una reunió extraordinària, redactar una instància adreçada al regidor de Comerç, Moisés Rodríguez, amb un seguit de demandes que tenen pendents de resoldre, i fer la situació pública atesa la gravetat.

El primer tema important és la climatització de l'equipament. Amb una primera onada de fred ja en marxa, l'Ajuntament va iniciar unes obres de reforma integral del sistema de climatització el mes de juliol, però segons expliquen els adjudicataris, "van a un ritme tant lent que difícilment veiem el final d'aquesta reparació i no tenim cap confirmació de quan estarà acabat", tot i que en la nota de premsa de l'Ajuntament s'afirmava que es preveia que els treballs finalitzessin el mes d'octubre. A més, recorden que "és un tema que fa tres anys que està pendent de resoldre's".

Per una altra banda hi ha el pàrquing, gestionat per una empresa privada (Acciona Aparcamientos) que té un conveni amb l'Ajuntament i del qual els adjudicataris també en són usuaris. "Fem un esforç econòmic molt gran per poder oferir una hora gratuïta als nostres clients", i es troben encara en una autèntica "batalla" per negociar millors condicions, millor servei i la possibilitat de pagament amb targeta de crèdit.

Un dels temes més problemàtics, prioritaris i importants - i que "no ha sortit d'imprevist" - són els muntacàrregues: han perdut un dels ascensors que queda en l'espai dels operadors, i això comporta molts inconvenients als paradistes, però també als clients. I més a les portes de la temporada nadalenca, on s'incrementa el nombre de clients que venen al Mercat en cotxe. L'associació denuncia que encara no tenen cap solució al respecte.

L'Associació d'Adjudicataris també manifesta la seva "indignació" perquè les reunions de la Comissió de seguiment sobre l'arribada del nou operador al Mercat - que es va anunciar el passat mes de març - no s'han convocat, no tenen cap informació sobre com quedarà la instal·lació, ni els plànols finals, les portes... "això ens crea a tots els adjudicataris molta incertesa i desassossec", expliquen.

Finalment, i sobre els nous protocols de manteniment - que són responsabilitat de l'Ajuntament -, els adjudicataris denuncien que tampoc no en tenen notícies des del mes de juliol, on se'ls va explicar en una trobada que es volien fer més resolutius, més àgils i més eficients. Ara, però, es troben amb passadissos que pràcticament no tenen llum i els han d'il·luminar amb les pròpies parades...

En definitiva, "en un mes comença la campanya de Nadal i ens trobem sense climatització, sense ascensors, sense llum... i sense respostes", lamenten.

Per aquest motiu, l'Associació d'Adjudicataris del Mercat municipal ha sol·licitat una reunió de tots els paradistes amb l'alcaldessa i el regidor de Comerç per tal que puguin aportar solucions urgents a totes les problemàtiques i resoldre aquesta situació de "descuit, falta de manteniment i mancances en les instal·lacions, que perjudiquen les persones que venen a comprar i als paradistes que treballen a l'espai".