L'AUP impulsa la revista semestral «L'alternativa»

Els rubinencs i rubinenques rebran la revista a casa seva cada sis mesos, amb l'objectiu de donar a conèixer la feina que fa la formació

Representants de l'AUP han presentat la nova revista
Representants de l'AUP han presentat la nova revista | Malena Manobens
04 de febrer del 2020
L'Alternativa d'Unitat Popular (AUP) ha impulsat la revista L'alternativa que es publicarà cada sis mesos i que arribarà a les cases de tots els rubinencs i rubinenques. La formació produirà un total de 28.000 exemplars de 23 pàgines cadascú impresos en paper reciclat, dels quals 25.000 arribaran als domicilis i 3.000 es repartiran entre els locals de l'àmbit de l'AUP i el CRAC. 

L'objectiu d'aquesta revista és donar a conèixer la feina de la formació més enllà de l'assemblea, el ple municipal o les xarxes socials: "Creiem que tenir un suport físic ens podrà ajudar a arribar a gent que no necessàriament es mou en els nostres cercles i que també interessant que ens conegui", ha explicat l'Eulàlia Formiguera, membre de l'assemblea de l'AUP. 

L'alternativa va néixer amb un primer número zero durant la campanya de les eleccions municipals per donar a conèixer el Pla de Treball de l'AUP a la ciutadania, tot i que amb l'arribada del nou any la formació ha presentat el primer número oficial, sota el títol Feminitzem Rubí. Una lluita de totes. Aquesta edició arribarà entre aquesta setmana i la vinent a les bústies de les llars de la ciutat i la segona edició al voltant del mes de juny. 

En aquesta primera publicació es tracten temes com el feminisme, els equipaments municipals, els preus dels habitatges i les pensions. També hi ha una secció destinada a entitats, en aquest cas essent Rubí Acull la protagonista, i un tema central: l'abocador de Can Balasc. 
 

L'abocador de Can Balasc, el tema central de la primera edició de 'L'alternativa' Foto: Malena Manobens



Des de l'AUP consideren que "és una oportunitat per analitzar els temes profundament i amb una certa tranquil·litat i, així, poder mostrar el nostre posicionament en relació amb temes d'actualitat i que la ciutadania els pugui analitzar". 

El cost d'impressió i repartiment és d'uns 6.000 euros, que l'assumeix directament la formació. A més, han explicat que, tot i que per aquesta edició el repartiment l'ha fet Correus, la intenció és poder donar feina a persones aturades per fer aquesta funció de cara a la propera publicació.