Així funcionaran els serveis mínims de l'Ajuntament durant 15 dies

L'alcaldessa signa el decret d'alcaldia per fixar l'organització municipal mentre duri l'estat d'alarma

NacióDigital
16 de març de 2020, 10:30
Actualitzat: 20 de març, 16:13h
L'alcaldessa de Rubí va signar ahir diumenge un decret d'alcaldia per establir les mesures preventives, de protecció i organitzatives que aplicarà el Consistori en els propers dies amb motiu del coronavirus amb la finalitat de protegir la salut del personal municipal però garantir, alhora, la prestació dels serveis públics municipals imprescindibles.

No es dispensarà atenció ciutadana presencial. El passat dijous, 12 de març, es va establir que es garantiria un sistema de cites concertades en casos d'urgència o extrema necessitat, tant a l'oficina de l'OAC com en altres casos. El telèfon de contacte amb l'Ajuntament serà el 93 588 70 00, en horari de 8h a 15h. A partir del 20 de març, però, les oficines deixen d'atendre presencialment.

Serveis mínims en diversos àmbits. Els serveis amb realització de tasques d'atenció a la ciutadania són dels següents àmbits: Promoció i Dinamització Cultural, Comerç, Mercat Municipal, Finestreta Única Empresarial (FUER), Rubí Forma, centraleta de l'Ajuntament, OAC, notificadors, Serveis Socials, Habitatge, Salut Pública, Educació, Planificació Urbana i Personal. Per part dels següents serveis també hi haurà una mínima presència física al lloc de treball, malgrat no fer tasques d'atenció a la ciutadania: Secretaria, Serveis Centrals, Mobilitat, Cementiri, Alcaldia, Comunicació, Protecció Civil, Relacions Ciutadanes i Font del Ferro. La Brigrada Municipal estarà disponible per atendre possibles serveis, tot i que es racionalitzaran per tal de reduir la possibilitat de contagis.

Ràdio Rubí oferirà programació especial. Els treballadors i treballadores de Ràdio Rubí, la web municipal, s'han organitzat per torns per tal de poder treballar de dilluns a diumenge, en dos torns de matí i tarda amb un tècnic i un redactor a cadascun, i dues persones més a cada torn fent teletreball. D'aquestes, una disponible per ser mobilitzada en cas de necessitat. Els butlletins informatius seran de 9h a 0h, però no hi haurà la programació habitual ni programes amb col·laboradors, sinó que es reemetran programes de col·laboradors i també programació musical. Les dues persones que treballen físicament a la ràdio estan preparades per fer directe en qualsevol moment.

La Policia Local podrà mobilitzar agents d'altres torns. Pel què fa a la policia local, mantindrà el seu funcionament habitual. Tot i això, i davant les mesures restrictives a la circulació que imposa el decret d'alarma vigent des de dissabte, si la situació ho requerís podria mobilitzar agents d'altres torns.

Teletreball en tots els casos que sigui possible. Tal com s'estableix en el decret d'alarma, l'Ajuntament de Rubí ha habilitat els instruments que facilitarà a la seva plantilla, i que estan concretats en el decret d'alcaldia, per tal que puguin exercir el teletreball sempre que sigui possible.

Suspensió d'obres. El consistori suspendrà les obres públiques que estiguin en execució durant la vigència de l'estat d'alarma, per tal de contribuir a disminuir l'activitat a la ciutat. De manera excepcional s'autoritzaran les que puguin ser considerades essencials o la interrupció de les quals pugui generar greus perjudicis. Pel què fa a la contractació pública, l'estat d'alarma impossibilita executar contractes en les condicions pactades inicialment, i per tant es farà una revisió de tots aquells que estiguin afectats per establir-ne la suspensió, si fos necessària.

Telèfons de contacte. El telèfon de l'Ajuntament (93 588 77 00) estarà disponible entre les 8h i les 15h, mentre que durant la resta del dia s'atendran emergències a través del telèfon de la Policia Local, el 935 887 092.