ICV: «Han estat quatre anys nuls en matèria de gestió de l'espai públic»

Ànnia García critica la gestió que s'ha fet dels contractes de serveis relatius a la via pública

Redacció
06 de febrer del 2019
Una de les zones d'esbarjo per a gossos de Rubí
Una de les zones d'esbarjo per a gossos de Rubí | Ajuntament de Rubí
El grup municipal d'ICV continua fent balanç dels quatre anys de mandat en diversos àmbits. Si bé la setmana passada explicaven el seu posicionament respecte a la gestió en matèria d'equipaments esportius, ara han donat el seu punt de vista sobre la qüestió de l'espai urbà.

"És una àrea prou important com perquè s'hagués gestionat d'una altra manera", ha començat la portaveu d'ICV, Ànnia García. De fet, i tal com ha explicat García, els resultats de l'enquesta de satisfacció ciutadana demostren que les grans preocupacions dels ciutadans de Rubí tenen a veure amb l'espai públic.

García ha reconegut que al llarg del mandat s'han posat en marxa algunes iniciatives i s'han creat alguns serveis, però creu que el manteniment no ha estat l'adequat i no s'han aprofitat tot el que es podria. Per exemple, l'espai d'esbarjo per a gossos situat a la plaça d'Andalusia: "son espais que tenen molt potencial però estan desatesos i no arriben a la qualitat que creiem que la ciutadania es mereix", ha lamentat la portaveu d'ICV.

A més, segons ICV aquestes coses "es noten molt més en barris com la Zona Nord que no pas al centre de la ciutat, cosa que posa de manifest el desequilibri que hi ha hagut en inversió entre el centre i els barris i urbanitzacions", ha afirmat García, i ha detallat que "no s'han fet accions per la connexió dels barris amb el centre, ni s'han creat pols d'atracció comercial, i la via pública està molt més deteriorada".

Per al grup municipal d'ICV, la raó per aquest desequilibri és evident: "una falta de planificació greu, que es veu en els serveis que la ciutadania acaba rebent i en com s'han gestionat els contractes que fan referència a la via pública". García ha posat d'exemple el contracte de servei de transport urbà, el de manteniment de zones verdes o el de neteja viària i recollida de residus.

“Es tracta de contractes que en el moment que se signen, se sap quin dia s’acaben, i per tant no és normal que es vagin gestionant a través de pròrrogues o més enllà de les pròrrogues”, ha explicat la portaveu d'ICV, que també ha lamentat que "no s'hagin aprofitat les renovacions de contractes per millorar-los".

En definitiva, ICV considera que, en matèria de gestió de l'espai públic, han estat "quatre anys nuls".

Respecte al transport públic, García també ha recordat que continuem sense una segona llicència de taxi adaptat, que el contracte de bus urbà està per renovar, i que la ciutadania reclama millores en el transport dels FGC però que el govern municipal "no s'ha estat prou contundent ni ha tingut prou força per aconseguir aquestes millores".

Ànnia García ha lamentat que “mentre tot això passa a Rubí, veiem com s’amplia la zona 1 tarifària en relació a l’AMB, i nosaltres haurem de continuar esperant la T-Mobilitat i, de moment, continuar pagant el greuge que suposa estar a una línia de distància en el mapa”.

Tots aquests problemes que denuncia ICV es deuen, al seu parer, per “una manca de model de ciutat per part del govern, que no ha sabut utilitzar les eines que té al seu abast”.