La ciutadania veu amb bons ulls el bus urbà gratuït o l'equipament a la Supersound

L'enllumenat de Nadal, l'activitat puntual pitjor valorada per la ciutadania

Els resultats de l'estudi anual de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat
Els resultats de l'estudi anual de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat | Ajuntament de Rubí
Redacció
05 de novembre del 2020
Actualitzat el 06 de novembre a les 21:26h
L'Ajuntament de Rubí ha fet públics avui els resultats de l'estudi anual de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat de l'any 2019, que entre el 18 i el 29 de novembre va recollir l'opinió de 414 persones residents a Rubí, mitjançant un procés aleatori d'entrevistes domiciliàries amb una distribució mostral proporcional als habitants per districtes, barris, sexe i trams d'edat.

En les entrevistes es demanava a les persones enquestades la seva valoració sobre diversos aspectes de la ciutat, el grau de coneixement dels serveis i quins són els canals d'informació i comunicació que fan servir més habitualment. 

Pel que fa al projecte de gratuïtat del bus urbà, compta amb el vistiplau de més del 94% dels enquestats. Tot i això, un 55,7% dels usuaris no habituals reconeixen que utilitzaran aquest servei igual, no més pel fet que sigui gratuït o gens; i el 44% diuen que ho faran "molt més" o "una mica més". Entre els usuaris habituals, un 54% afirma que el farà servir "molt més" i un 21,7%, "una mica més".

Un dels aspectes pitjor valorats és l'oferta d'oci per a joves. En aquest sentit, la majoria dels enquestats creu que el projecte de compra de la nau de l'antiga fàbrica Supersound per instal·lar-hi un equipament juvenil cobrirà, en major o menor mesura, les necessitats d'oci d'aquest col·lectiu, i només un 3,4 creu que no les cobrirà "en absolut".

L'enllumenat de Nadal, l'activitat pitjor valorada per la ciutadania

Pel que fa a les activitats puntuals que se celebren a la ciutat, el Festival Los40 Primavera Pop passa per primera vegdada per davant de la Festa Major, tot i que amb poca diferència de valoració - 7,42 i 7,30 respectivament.

L'estudi revela que, d'entre les 9 activitats sobre les quals es demana el coneixement i la valoració, l'enllumenat de Nadal és la que s'endú la pitjor nota, amb un 5,99, ja que "es percep com una despesa excessiva" - l'any 2019, Rubí va ser la ciutat catalana amb més despesa per habitant en enllumenat de Nadal -, segons les opinions recollides al treball de camp. 

 
Un 80% dels enquestats no coneixen l'OSE o el Rubí Brilla

Finalment, pel que fa als serveis municipals, els més coneguts - tot i que no sempre significa que s'utilitzin - són la biblioteca municipal Mestre Martí Tauler, les Oficines d'Atenció a la Ciutadania i la Policia Local. En canvi, hi ha altres serveis que els enquestats ni tan sols coneixen: és el cas de l'Oficina de Serveis a l'Empresa (OSE) (82,9%), Rubí Brilla (79,5%) o la Finca Font del Ferro (51,4%). 

Uns serveis que, per altra banda, tenen bones valoracions per part de la gent que sí que els coneix i els utilitza: la Biblioteca torna a ser el més ben valorat (8,17) i just per sota hi ha la Finca Font del Ferro (7,56). Les OAC reben una puntuació de 7,12; Rubí Brilla, de 6,68 i la Policia Local, de 6,71.