abocadors i extractives

Ecologistes en Acció reclama un estudi d'impacte ambiental abans d'obrir l'abocador de Can Balasc

Considera que la reducció dels residus industrials per part del sector productiu i la Generalitat han estat "negligents" durant una dècada

per RubiTV.cat, 12 de novembre de 2020 a les 18:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 12 de novembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ecologistes en Acció, en la mateixa línia que l'Ajuntament de Rubí, considera "imprescindible" que, abans de l'obertura del nou abocador de Can Balasc, es redacti un estudi "exhaustiu" d'impacte ambiental que certifiqui que la instal·lació finalista de dipòsit de residus no tindrà cap afectació significativa en el medi natural i humà del seu entorn, i que es posaran "totes les millors eines existents per garantir que això serà així durant tot el seu cicle de vida, inclosa la restauració final".



L'entitat ecologista diu que és una "mesura ineludible" tant l'empresa impulsora com la Generalitat de Catalunya han d'oferir a la ciutadania dels municipis de Rubí i Castellbisbal, per comptar amb una seguretat total a l'hora de conviure amb aquesta instal·lació.

A més, també titllen de "negligents" la reducció de la producció i gestió dels residus industrials per part del sector productiu i per l'administració de la Generalitat durant la dècada passada, ja que "no s'han correspost de cap manera" amb els compromisos amb la lluita per la sostenibilitat mediambiental.


Això fa que la necessitat de tractaments finalistes (abocadors i incineradores) sigui "inversament proporcional a la reducció de l'ús de materials i la seva recuperació en els processos productius". En els darrers deu anys, segons explica Ecologistes en Acció, els residus industrials abocats s'han mantingut en un 16% de tots els que genera la indústria catalana, mentre que la recuperació de materials ha patit una baixada de l'1%.

Finalment, el col·lectiu recorda que els residus han de complir també l'estratègia "quilòmetre zero", i per tant s'han de gestionar prop d'on es generen i minimitzar al màxim la seva mobilitat dins de Catalunya, eliminant també la seva exportació fora del país. 

 

Participació