ple municipal febrer 2021

Veïns per Rubí vol que els departaments municipals compleixin la legalitat en respondre a les instàncies de la ciutadania

La formació creu que "garanteix la confiança entre ciutadania i Administració

per RubiTV.cat, 15 de febrer de 2021 a les 12:26 |
Una de les OAC de Rubí | Marta Casas
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de febrer de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Veïns per Rubí presentarà al pròxim ple municipal del mes de febrer una moció per reclamar que es doni resposta, en temps i forma, a totes les sol·licituds presentades per escrit a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania o per tramitació electrònica, d'acord la legislació vigent.

El text demana que el govern municipal doti els departaments de suficients recursos "humans i tècnics" per tal de donar compliment a allò que estableix la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que obliga les administracions a dictar resolució expressa i notificar-la en tots els procediments, independentment de quina sigui la seva forma d'iniciació.


Tot i que la norma no fixa un termini màxim de notificació de la resolució, amb caràcter general serà de tres mesos des de la data en què la sol·licitud hagi entrat en el registre electrònic de l'Administració. A més, les administracions han de publicar la relació de procediments de la seva competència al seu portal web, indicant els terminis màxims de durada d'aquests i els efectes que pugui produir el silenci administratiu.

En qualsevol cas, explica la formació d'independents, les administracions han d'informar les persones interessades sobre el termini màxim per resoldre el procediment i notificar els actes que el finalitzin, una informació que s'ha d'incloure a la comunicació que es dirigeix a la persona interessada dins dels deu dies següents a la recepció de la sol·licitud en el registre electrònic.


Veïns per Rubí assegura que "fa molts anys" que "no es compleixen aquests terminis, i en molts casos les persones que han presentat una sol·licitud a l'OAC no reben cap mena de resposta", un fet que consideren "una falta de respecte i un menyspreu" per part de l'Ajuntament a la ciutadania.

A més de l'obligació legal, Veïns creu que "donar resposta en temps i forma garanteix la confiança entre ciutadania i Administració".

Les instàncies genèriques, tal com recorda la formació, permeten presentar una sol·licitud, un recurs contra alguna actuació o decisió municipal o fer arribar incidències, queixes i suggeriments sobre qualsevol servei.
 
Finalment, a la moció també es demana publicar al portal web de l’ajuntament, en el període màxim de sis mesos, la relació de totes les solꞏlicituds presentades a l’OAC, amb la data i número de registre, la situació en què es troba el tràmit, amb indicació del termini màxim de duració d’aquest, així com els efectes que pugui produir el silenci administratiu.

 

Participació