Rubí Brilla posa en marxa un servei d'optimització de la factura elèctrica per a tota la ciutadania

Un programa crea un informe automàticament amb suggeriments sobre la tarifa o consells per ser més eficients

Una ciutadana mirant la seva factura de la llum
Una ciutadana mirant la seva factura de la llum | Localpres
Redacció
22 de febrer del 2021
Actualitzat a les 9:46h
Rubí Brilla ha posat en marxa un servei d'optimització de la factura elèctrica, per tal que les famílies puguin estalviar energia i reduir el cost dels rebuts. Per ara, ja són 114 llars han fet ús d'aquest recurs. El servei és gratuït, i vàlid per a tarifes 2.0 i 2.1 - inferiors a 15kW de potència contractada.

Per accedir-hi, s'ha d'omplir un formulari a la web de l'Ajuntament, i al cap d'uns dies rebran un informe personalitzat amb consells d'estalvi. Amb aquest formulari, els usuaris donen el seu consentiment a l'Ajuntament perquè pugui accedir a les dades de consum energètic de la distribuïdora, i un cop analitzades, es crea un informe automàtic que inclou l'evolució del consum, una anàlisi de la potència i recomanacions personalitzades per optimitzar la factura: la tarifa suggerida, consells per ser més eficient...

A més, també inclou les diverses opcions de consum d'energia 100% renovable que hi ha a l'abast de tota la ciutadania.

Abans d'implementar aquest sistema automatitzat, l'equip de Rubí Brilla feia aquestes anàlisis de manera manual i per a col·lectius concrets, com ara els integrants del projecte Comunitats Rubí Brilla o a través de la campanya No et quedis a les fosques, però fa uns mesos es va contractar un software per elaborar informes de manera automàtica a partir d'un algoritme i a partir de dades reals de consum d'electricitat anual i del patró detallat de l'històric de consums de la llar concreta.