Rubí ja disposa d'una Guia d'Acollida per a persones nouvingudes

Pau Navarro: "Les persones nouvingudes han de trobar en l'administració local una aliada per garantir els seus drets i conèixer els seus deures"

L'alcaldessa de Rubí i el regidor de Ciutadania, Pau Navarro
L'alcaldessa de Rubí i el regidor de Ciutadania, Pau Navarro | Localpres
Redacció
11 de juny del 2021
Actualitzat a les 9:06h
L'Ajuntament de Rubí ha editat una Guia d'Acollida per a persones nouvingudes, que conté la informació més bàsica per als nous veïns quan arriben a la ciutat: gestions i tràmits més freqüents - com fer l'empadronament, la informació i formació general, assessorament jurídic per a estrangeria, residència temporal, atenció sanitària, educació o Serveis Socials...

També vol ser una carta de presentació de la ciutat que informa dels principals equipaments esportius i culturals, i el contacte amb les associacions de lleure i les escoles, entre d'altres. El document vol donar resposta a les necessitats de les persones nouvingudes però no només en termes de vulnerabilitat, i per això a banda dels recursos per a persones vulnerables s'inclouen elements millora del dia a dia dels nous veïns i la seva vida social i cultural.

La guia s'ha editat en cinc idiomes - català, castellà, anglès, francès i rus - i se n'han fet 2.500 exemplars en paper, 500 en cada idioma, a més de les seves versions en format digital. Pròximament s'editaran en àrab i en urdú.

La guia en format paper es distribueix des del Servei de Primera Acollida, al carrer de General Prim 33-35, i també es pot trobar a l’edifici consistorial, l'Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), Rubí Forma, Serveis Socials, el Servei d’Atenció a la Mobilitat Internacional, el Punt d’Informació i Orientació en Protecció Internacional, l’Oficina Municipal d'Escolarització (OME) i Proursa.

"Els diferents serveis d'atenció a la ciutadania són la primera presa de contacte entre administració i ciutadania", ha explicat Pau Navarro, regidor de Ciutadania, "i és des d'aquesta primera línia que es detecten moltíssimes situacions on l'administració pot intervenir per millorar la vida dels nostres veïns, també de les persones nouvingudes".

Aquestes persones "han de trobar en l'administració local una aliada per garantir els seus drets i conèixer els seus deures", ha conclòs el regidor.

En la mateixa línia s'ha pronunciat Ana María Martínez, alcaldessa de Rubí: "que la ciutadania conefui els seus drets i deures és un requisit indispensable per gaudir en plenitud de la ciutat", i també una manera de reconèixer els nous veïns "com a ciutadans de ple dret".

La guia és un recurs més del Servei de Primera Acollida de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania, que treballa per donar resposta a les necessitats inicials de formació i informació de les persones estrangeres immigrades, les sol·licitants d’asil o de protecció subsidiària, les refugiades, les apàtrides i les retornades.

L’atenció a les persones nouvingudes es complementa amb accions de sensibilització per promoure a Rubí un model de convivència intercultural que visibilitzi la diversitat com a factor enriquidor i que lluiti pel trencament dels rumors, prejudicis i estereotips socials discriminatoris per raó d’origen, cultura i religió.