Es comença a executar el pla d'asfaltatge a Rubí

Les intervencions es planejaran setmanalment, segons tres variables: el grau d'intensitat, el tipus de carrer i els materials que caldrà utilitzar

Treballs d'asfaltat a l'aparcament del Rubí Forma
Treballs d'asfaltat a l'aparcament del Rubí Forma | Ajuntament de Rubí
Marta Casas
12 de juliol del 2021
Actualitzat a les 17:46h
L'Ajuntament de Rubí ha formalitzat el contracte de servei de manteniment i reparació de paviments de calçades malmeses, que inclou treballs tant al nucli urbà com a les urbanitzacions i els polígons.

El servei ha estat concedit a l'empresa PABASA EUROASFALT, S.A., per dos anys prorrogables a dos anys més. L'import del contracte ascendeix a 1.700.000 euros, que serviran per a fer reparacions puntuals com actuacions de manteniment preventiu.

Com ha explicat l'alcaldessa, Ana María Martínez, el nou contracte és la culminació "d'una feina de molt de temps" i suposa fer un "salt qualitatiu" molt important pel que fa al manteniment de l'espai públic. També recordat que les tasques de manteniment "abastaran tota la ciutat", ja que a la licitació s'han contemplat els tres lots: el casc urbà, les urbanitzacions i els polígons.

La primera actuació s'ha executat a l'aparcament del Rubí Forma, on s'han reparat parts del paviment que estaven molt deteriorades. A partir d'aquí, s'aniran programant altres actuacions setmanalment.

Com es planificaran els asfaltatges?
A l'hora de determinar les diverses actuacions es tindran en compte tres variables: el grau d'intensitat, el tipus de carrer i els materials que caldrà utilitzar.

Segons el grau d'intensitat, es podran planejar actuacions superficials, que només afectin una capa del paviment, o bé en zones puntuals que requereixin demolir o fressar les capes afectades per deteriorament, i després reposar-les per conservar i mantenir la resta del paviment de la calçada.

Pel que fa al tipus de carrer, a Rubí comptem amb dues tipologies principals: els d'àmbit industrial i els d'àmbit urbà. Dins dels de l'àmbit urbà, es defineixen dues subcategories en funció dels diferents nivells de trànsit, que fixa a priori un gruix de ferm determinat, que serà el que s'aplicarà en les intervencions d'asfaltatge.

Finalment, cal tenir en compte els materials que s'utilitzaran en cada actuació.