Els nous combois de FGC per a la línia del Vallès arriben a l'equador de la fase de proves

Acaben les obres al taller de Rubí per augmentar l'espai per al manteniment d'unitats i descarregar-ne les noves

Un dels nous trens de la línia Barcelona-Vallès al Centre Operatiu de Rubí
Un dels nous trens de la línia Barcelona-Vallès al Centre Operatiu de Rubí | FGC
M.R.
12 d'agost del 2021
Els nous combois de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), la unitat elèctrica 115, de la línia del Vallès han arribat a l'equador de la fase de proves. El primer dels 15 trens que s'esperen s'ha testat al Centre d'Operatiu de Rubí (COR), on un cop acabi aquesta fase cada mes arribaran dos més. 

L'entrada del 115 a les línies S1 i S2 de la xarxa ferroviària permetrà que, un cop es completi, la freqüència de pas sigui de cinc minuts a Sabadell i Terrassa i dos minuts i mig a Sant Cugat en hores punta. O com va dir el que era conseller de Territori i Sostenibilitat en l'anterior legislatura, Damià Calvet -ara és el president del Port de Barcelona-, un tren "sense horaris", és a dir, com si fos un metro.     

D'aquesta manera, la línia del Vallès incrementarà la seva capacitat en un 37%, passant de l'actual aforament de 80 milions de viatgers a l'any a 110 milions. El rècord de la línia que connecta les capitals de la comarca amb el centre de Barcelona es va donar amb 66,3 milions de validacions el 2019.

Aquestes unitats de tren estan formades per quatre cotxes de dos tipus diferents, formant dos semi-trens simètrics i tenen una longitud d'uns 80 metres. Disposen d'una cabina de conducció a cada extrem, un pas diàfan entre vehicles i poden assolir una velocitat màxima de 90 km/h, com la resta de trens de la línia. 

Ampliació del COR de Rubí
L’altra subcentral elèctrica estratègicament important de la línia, tal com ho considera FGC, es la de Rubí i s’encarrega d’alimentar els tallers del Centre Operatiu de Rubí (COR), que recentment ha finalitzat les sevesobres d’ampliació i millora de les instal·lacions. Les tres noves vies de fossat donen més espai i capacitat per al manteniment dels 46 trens existents i d'aquests 15 nous que circularan.

A més, s'han reorganitzat totes les àrees de manteniment de components del tren i s’han modificat les instal·lacions a la platja de vies per tal de disposar d’una zona per a la descàrrega per a les noves unitats.