Així es va construir l’autopista C-58
La via es va inaugurar l’any 1975 per unir Barcelona, Sabadell i Terrassa | Inicialment es deia Autopista B-29 i va costar més de 3.000 milions de pessetes
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’agost de 2019 a les 12:30
Molts la utilitzem sovint i sembla que tota la vida ha estat allà, però l’autopista C-58 no existia fins als anys 70 del segle passat. La via es va construir per connectar Barcelona amb Sabadell i Terrassa, millorant així la mobilitat entre ciutadans d’aquestes localitat i el transport de mercaderies.
Es tractava d’una via de 22 quilòmetres que va projectar el Ministerio de Obras Públicas de la dictadura franquista, i que va inaugurar el llavors príncep d’Espanya, Joan Carles, l’any 1975. Va costar 3.000 milions de pessetes i es va finançar amb un crèdit del Banc Mundial, de 30 milions de dòlars.
Les obres van durar cinc anys, donat que calia superar des d’accidents geogràfics, com el coll de Montcada, fins a altres carreteres i vies ferroviàries. Per aquest motiu es van construir diversos viaductes com el de la Trinitat.
Inicialment es va denominar Autopista B-29, però anys més tard es va denominar A-18, que va donar nom, de retruc, a una coneguda discoteca de la Zona Hermètica de Sabadell. Finalment, la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya la va tornar a batejar amb el definitiu nom fins ara, C-58.
Et pot interessar
-
Societat Famílies de Rubí acullen infants sahrauís aquest estiu gràcies al programa «Vacances en Pau»
-
Societat La remodelació de la plaça Pearson: més arbres i millora del paviment
-
Societat Pintura anti-orina: l'estratègia de Rubí per combatre els orins de gos
-
Societat Rubí reparteix més de 500 ampolles reutilitzables per promoure el civisme i la neteja viària
-
Societat Rubí amplia els refugis climàtics amb nous espais d'ombra
-
Societat Com puc participar en el nou pla d'igualtat de Rubí? Tots els detalls