És una de les últimes masies urbanes de Rubí i és catalogada de Bé d'Interès Local, però presenta un greu estat de degradació. Aquest és el cas de Cal Met Lleó, una gegant casa pairal construïda al segle XVIII situada al número 42 del carrer Sant Pere, plenament integrada al centre de la ciutat.
Tot i el seu reconeixement patrimonial, i l'existència d'un director de Patrimoni, l'edifici es troba molt afectat, principalment, segons ha pogut saber RubíTV, per l'enrocament de la propietat i la voluntat de treure'n benefici econòmic sense haver de rascar-se les butxaques amb reformes.
[noticia]9333[/noticia]
La família que va heretar la casa va desestimar en diverses ocasions utilitzar la masia per fer-hi habitatges cooperatius o de lloguer social. Les ofertes es van estancar i per falta de rehabilitació, la casa s'ha anat degradant fins al dia d'avui, després de patir diverses ocupacions. A principis de 2019 es va desallotjar i tapiar.
També hauria actuat a l'edifici una coneguda empresa privada de desocupacions forçoses, i el maig del 2021, va patir dos misteriosos incendis en només tres dies: el 2015 els propietaris havien demanat enderrocar l'edifici, però l'Ajuntament s'hi va negar. La família propietària també va demanar la descatalogació de l’immoble del Catàleg i Pla especial del Patrimoni Arquitectònic de Rubí, petició desestimada.
[noticia]10643[/noticia]
L'últim ball que es coneix de l'habitatge és la seva compra, mesos enrere, d'un grup inversor que hi volia construir una residència. Però a hores d'ara no hi ha notícies al respecte.
Ara, aquest mitjà s'ha fet ressò que operaris contractats per una empresa privada es troben treballant sobre el terreny per apuntalar la casa i ordenant les runes, enduent-se per davant un safareig comunitari i una bassa. La font que ha informat dels fets apunta que "sembla que si la casa cau no passa res, i com a ciutat no anem sobrats de patrimoni". L'Ajuntament no ha pogut confirmar, a hores d'ara, quin és l'objectiu de l'actuació.
Cal Met Lleó: la degradació d'una de les últimes masies urbanes de Rubí
Després de diverses ocupacions i inversió nula, operaris tornen a treballar al solar, que es troba en estat ruinós
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de gener de 2022 a les 10:59
Et pot interessar
-
Societat Famílies de Rubí acullen infants sahrauís aquest estiu gràcies al programa «Vacances en Pau»
-
Societat La remodelació de la plaça Pearson: més arbres i millora del paviment
-
Societat Pintura anti-orina: l'estratègia de Rubí per combatre els orins de gos
-
Societat Rubí reparteix més de 500 ampolles reutilitzables per promoure el civisme i la neteja viària
-
Societat Rubí amplia els refugis climàtics amb nous espais d'ombra
-
Societat Com puc participar en el nou pla d'igualtat de Rubí? Tots els detalls