El Teatre Municipal La Sala un any més ha tornat a acollir aquest dimecres l'activitat educativa Canvi de marxa, impulsada per la fundació privada sense ànim de lucre Mutual de Conductors amb el suport del Servei Català de Trànsit i la col·laboració de l’Ajuntament i la Policia Local de Rubí. Aquesta activitat té com a objectiu conscienciar els joves d’entre 14 i 18 anys sobre les causes i conseqüències dels accidents de trànsit, així com fomentar conductes responsables i d’autoprotecció en aquest tram d’edat.
Gairebé 400 alumnes de 3r i 4t d’ESO, provenien dels centres de secundària L’Estatut, Duc de Montblanc, Torrent dels Alous i Escola Balmes, han pugut veure una representació fictícia d’una conversa entre dues germanes, una de les quals presencia un accident de trànsit quan es dirigeix en cotxe cap a la discoteca i truca l’altra per explicar-li com ha procedit per avisar les autoritats i socórrer els afectats. Durant el seu relat, s’intercalen vídeos informatius i testimonis reals d’un agent de la Policia Local de Rubí, un bomber, un Mosso i un membre del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), que expliquen amb cruesa la seva experiència professional com a cossos d’emergència que s’ocupen de la gestió més immediata d’un accident. Al muntatge també intervenen una persona que ha patit un sinistre i el familiar d’una víctima, que s’encarreguen de mostrar les conseqüències que tenen els accidents per als directament afectats i el seu entorn.
Fundació Mutual de Conductors i del Servei Català de Trànsit pretenen que Canvi de marxa sigui només el punt de partida perquè els centres educatius facin un treball posterior més exhaustiu que ajudi l’alumnat a prendre consciència sobre factors de risc com l’alcohol, les drogues, els medicaments, les distraccions, les presses, la fatiga o l’excessiva laxitud dins del vehicle.
«Canvi de marxa» consciencia prop de 400 joves sobre els accidents de trànsit
Els joves, alumnes de 3r i 4t d’ESO provenien de quatre centre de secundària de Rubí, han pogut veure una representació fictícia, vídeos informatius i escoltar testimonis reals d'accidents de trànsit
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de novembre de 2019 a les 18:30
Et pot interessar
-
Societat L’Espai Jove Torre Bassas obre inscripcions a la programació de tardor
-
Societat Els cinc millors restaurants de Rubí segons els usuaris de Tripadvisor
-
Societat Així serà la Diada Nacional de Catalunya a Rubí
-
Societat Totes les activitats que pots fer aquest estiu a l’Espai Comunitari de Les Torres
-
Societat Famílies de Rubí acullen infants sahrauís aquest estiu gràcies al programa «Vacances en Pau»
-
Societat La remodelació de la plaça Pearson: més arbres i millora del paviment