L'Ajuntament de Castellbisbal ha destinat 170.000 euros, un 1% del pressupost municipal, a iniciatives de cooperació. La gran majoria dels diners (129.534 euros) han estat per subvencionar projectes internacionals, i 16.000, a dues iniciatives d'investigació de malalties minoritàries, ImpulsaT i Hipofam, liderades des de Catalunya.
La resta dels diners han estat per a campanyes de sensibilització i per col·laborar en diverses propostes solidàries que s'han fet al poble; i una part per a respondre a la reubicació de les persones afectades per l'incendi al campament de refugiats de Moria, a Lesbos.
Els dos grans projectes que ha finançat l'Ajuntament de Castellbisbal, amb 29.750 euros cadascun, han estat un de la Fundació Vicente Ferrer per permetre l'accés a l'habitatge a 20 famílies a l'Índia, i un altre per a la millora de l'educació infantil i primària a Uganda, de Mans Unides.
Totes les aportacions fetes als projectes representen un 1% del pressupost municipal, un compromís de l'equip de govern des del mandat passat, i que s'ha aconseguit des del 2018. L'Ajuntament prioritza aquelles iniciatives que estiguin liderades per dones, ja que se les considera el motor bàsic perquè tinguin èxit i continuïtat en el temps, com s'ha comprovat en els projectes d'atenció als infants i millores en la salut i l'educació.
Enguany també s’han valorat totes aquelles iniciatives que tenen com a objectiu pal·liar els efectes de la COVID-19.
Castellbisbal destina un 1% del pressupost a projectes de cooperació
La majoria dels projectes són de caràcter internacional, però també s'inclouen propostes liderades des de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de gener de 2021 a les 15:30
Actualitzat el 04 de gener de 2021 a les 15:45
Et pot interessar
-
Societat Rubí destina 300.000 euros a la restauració de la «Bombonera»
-
Societat Vuit municipis de l'R8 demanen doblar la freqüència de trens
-
Societat Rubí millorarà la connexió de bus amb l'Hospital de Terrassa
-
Societat Arxiven la causa contra tres mossos per la mort de Brian Ríos a Rubí
-
Societat Aquest és el disseny finalista dels estudiants de Rubí al MetròpolisFPLab
-
Societat Minut de silenci a Rubí pel veí mort en caure-li una placa de formigó a Sabadell