Protecció Civil de la Generalitat ha activat l'alerta del Pla d'emergències Vencat davant la previsió de forts vents de fins a 100 quilòmetres per hora en el moment més àlgid, des de dijous fins dissabte, amb especial intensitat divendres a l'interior de Tarragona, al sud de Catalunya central i al prelitoral barceloní.
Segons ha informat aquest dijous Protecció Civil, la previsió de vents forts serà generalitzada a tot Catalunya tot i que les zones amb més risc seran les comarques del Priorat, del Camp de Tarragona, el litoral i prelitoral central, el Vallès (Barcelona), la Catalunya Central i també els cims del Pirineu.
Protecció Civil demana especial prudència en les activitats a l'aire lliure a les zones urbanes i rurals a causa de la possible caiguda d'arbres i elements estructurals, i que les activitats a l'aire lliure es duguin a terme només si se'n pot garantir la seguretat.
A més, s'ha activat la prealerta del pla per allaus Allaucat en vista del fort perill a Aran i a la franja Nord Pallaresa (Lleida).
La previsió de pluja continuada que pot fer créixer el cabal dels rius a les comarques de Val d'Aran, l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà (Lleida) i la Cerdanya (Girona) ha activat la prealerta de l'Inuncat.
El Govern activa l'alerta per vents de fins a 100 km/h
El Vallès, una de les zones amb més risc
Ara a portada
Publicat el 13 de desembre de 2019 a les 07:10
Actualitzat el 13 de desembre de 2019 a les 07:12
Et pot interessar
-
Societat Rubí es prepara per a la Cursa de la Dona
-
Societat La immigració és el principal factor de l'augment d'habitants a Rubí
-
Societat Rubí s'afegeix a un pla per promoure el creixement sostenible i la formació laboral
-
Societat Famílies desallotjades a Rubí per risc d'esfondrament: dormint en vehicles i sense ajuda de la propietat