El Telèfon Verd rep prop de 10.000 trucades durant el 2020

Les trucades al servei s'han reduït un 10% respecte l'any 2019

Publicat el 10 de març de 2021 a les 12:30
El Telèfon Verd de l'Ajuntament de Rubí ha rebut, durant l'any 2020, 9.786 trucades - unes 815 peticions mensuals de mitjana - que han servit, en la immensa majoria (88%) per acordar dia i hora de recollida d'esporga i de mobles i trastos vells. Un 54% han estat per concertar la recollida de mobles i trastos, i el 34%, la d'esporga. Altres trucades al Telèfon Verd han estat per demanar informació (6%) o comunicar incidències sobre contenidors plens (4%), entre d'altres.

El mes d'abril, coincidint amb l'inici de l'estat d'alarma i el confinament domiciliari, va ser el mes que menys trucades va registrar.

En global, l'ús d'aquest servei municipal va experimentar una davallada del 10% respecte l'any 2019, quan es van registrar 10.935 peticions.

Els dos serveis són gratuïts i pretenen eliminar la presència de residus als carrers de la ciutat, ja que entorpeixen el pas de vianants i de vehicles, i dificulten la recollida dels contenidors per part dels camions, a més de la sensació de brutícia i deixadesa que generen.

El servei centralitza l’atenció mitjançant el 900 130 130, amb independència de si la demanda es fa des d’un telèfon fix o mòbil. L’atenció telefònica es presta de dilluns a divendres, de 8 a 20 h. Si es truca fora d'aquest horari, cal deixar un missatge al contestador i el personal del servei es posarà en contacte amb la persona usuària el més aviat possible.