L’Ajuntament crea el grup de treball de l’Oficina de Governança de Dades

Vetllarà per la qualitat i veracitat de les dades obertes que es publiquen al Portal de Dades Obertes

Publicat el 04 de juny de 2020 a les 09:30
L'Ajuntament de Rubí ha posat en marxa el grup de treball de l'Oficina de Governança de Dades (OGD), que vetllarà per la qualitat i veracitat de les dades obertes que es publiquen al Portal de Dades Obertes.

L'ODG estarà formada per un equip multidisciplinar i transversal - tècnics de l’Àmbit d’Alcaldia, de la Unitat de Transparència i del servei d’Informàtica així com del Gabinet d’Estudis i el Delegat de Protecció de Dades -, que serà qui gestioni i publiqui les dades generades.

Els eixos de treball del grup seran millorar la qualitat de la dada, controlar el procés de publicitat de les dades, promoure i executar l'explotació de les dades existents a l'Ajuntament, establir un protocol de publicació de dades obertes, crear i revisar els sistemes de validació d'aquestes dades, vetllar per la gestió responsable d'acord amb la normativa vigent de protecció de dades, detectar i aglutinar les bases de dades per evitar-ne la dispersió, coordinar i optimitzar els processos per aglutinar-les, i garantir així la seva veracitat i qualitat, i finalment, interlocutar amb les regidories i serveis municipals que treballin amb aquestes dades.

El primer pas de l’OGD serà establir a cada servei o àrea municipal una persona responsable de la gestió de les dades generades, i a partir d’aquí, establir els procediments necessaris per garantir la qualitat de la dada, la seva validació i publicació.

Les dades que recull i treballa l’Ajuntament de Rubí han evolucionat els darrers anys. Els serveis treballaven amb programes i bases de dades propis. L’any 2014 es publiquen les primeres dades al Portal de Dades Obertes de l’Ajuntament de Rubí, i es fa necessari centralitzar les bases de dades de tot l’Ajuntament per treballar-les de manera uniforme i garantir-ne la qualitat i veracitat de la dada.