L'Ajuntament de Rubí s'ha sumat a la iniciativa No puc esperar!, que posa a disposició una xarxa de lavabos per a persones que pateixin aluguna malaltia inflamatòria intestinal, i que consta de 23 espais municipals.
La iniciativa és impulsada per l'Associació de Malalts de Crohn i Colitis Ulcerosa de Catalunya (ACCU), i amb aquesta adhesió, l’Ajuntament també vol donar a conèixer aquesta iniciativa al teixit comercial local perquè s’hi sumin i fer créixer la xarxa.
L'objectiu és facilitar l'accés a lavabos a persones que sovint n'han de fer ús de manera urgent. Hi ha un carnet oficial expedit per un metge especialista, que identifica els usuaris del servei i un adhesiu informa dels espais preparats per a aquestes situacions.
Gràcies a la feina de l’ACCU, a Catalunya més de 1.000 pacients fan ús d’aquesta identificació d’ús prioritari i disposen de 2.955 lavabos repartits arreu del país, gràcies als acords de col·laboració amb 92 municipis i 26 hospitals.
Una voluntària de l'Associació de Rubí, Judith Cruz, ha destacat que aquesta adhesió "ens dona moltes opcions i ens facilita la vida", ja que "a les persones que ho necessitem ens dona molta tranquil·litat". En un mateix sentit s'ha expressat Marta Oliva, regidora de Salut de Rubí, que afirma que amb aquesta eina Rubí intenta millorar la salut dels seus ciutadans i ciutadanes "d'una manera proactiva".
«No puc esperar!»: una xarxa de 23 lavabos públics per atendre necessitats urgents a Rubí
A Catalunya més de 1.000 pacients fan ús d’aquesta identificació d’ús prioritari i disposen de 2.955 lavabos repartits arreu del país
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de juliol de 2022 a les 15:45
Actualitzat el 18 de juliol de 2022 a les 16:57
Et pot interessar
-
Societat Famílies de Rubí acullen infants sahrauís aquest estiu gràcies al programa «Vacances en Pau»
-
Societat La remodelació de la plaça Pearson: més arbres i millora del paviment
-
Societat Pintura anti-orina: l'estratègia de Rubí per combatre els orins de gos
-
Societat Rubí reparteix més de 500 ampolles reutilitzables per promoure el civisme i la neteja viària
-
Societat Rubí amplia els refugis climàtics amb nous espais d'ombra
-
Societat Com puc participar en el nou pla d'igualtat de Rubí? Tots els detalls